A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

נאבקים בקורונה - רעיונות והצעות לפעילויות בבית    

 -

אספנו בשבילכם רעיונות להצעות לפעילויות בעת השהייה המשותפת בבית. הקרדיטים ליוצרים בתוך הקישורים.
 
משפחה מיוחדת משחקת - סרטון וערכת הדרכה בנושא חשיבות המשחק גם במשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים 
 
שעת חירום - קובץ פעילויות ומידע  במרחבים המוגנים
 
משחקי חברה ועוד 
אוסף משחקים שונים לרכזי מועדונים חברתיים לבוגרים וצעירים 
 
הצעות לפעילות עם ילדים בחינוך המיוחד
 
5 סיפורים לבני נוער מאת סמדר שיר בפישוט לשוני
 
פנאי עד אליך - פעילויות שיעזרו לך להעביר את היום יום
 
חוברת רעיונות לפעילות הפגתית לשעת חירום

 



מאמר חדש : Using Vocal Production to Improve Long-Term Verbal Memory in Adults with Intellectual Disability | אפקט ההפקה ככלי לשיפור הזיכרון והלמידה בקרב אוכלוסיית אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית    

צוות חוקרים מאוניברסיטת אריאל, ד"ר מיכל איכט וד"ר יניב ממה, בשיתוף עם קלינאית התקשורת הראשית של עמותת עמיחי, גב' נופר בן דוד, ערכו לאחרונה מחקר מקיף לבדיקת יכולות הזיכרון ארוך הטווח אצל אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית והדרך לשפרן. מטרת המחקר היתה לבדוק האם אמירה של מילים בקול (לעומת קריאתן ללא קול), מסייעת לזכירה שלהן לאורך זמן. במסגרת המחקר הנבדקים, בוגרים בעלי מש"ה בחומרה קלה, למדו סוגים שונים של חומרי למידה, בהם מילים שכיחות כתובות, תמונות של מילים שכיחות וטקסט קצר. חלק מהחומר נלמד באמצעות אמירה בקול, וחלק באמצעות קריאה (או הסתכלות) בלבד. במבחני זיכרון נמצא יתרון מובהק לחומר שנלמד באמצעות הפקה קולית. הממצאים תומכים בשימוש בדרך למידה פשוטה זו לצורך שיפור למידה ומיומנויות יום-יום שונות.

ממצאי המחקר פורסמו בספרות המדעית : 

 
Icht, M., Ben-David, N., & Mama, Y. (2020 – In Press). Using Vocal Production to Improve Long-Term Verbal Memory in Adults with Intellectual Disability.
Behavior Modification.

צוות המחקר:
ד"ר מיכל איכט, קלינאית תקשורת, מרצה בכירה במחלקה להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת אריאל.
גב' נופר בן דוד, קלינאית תקשורת MA, עמותת עמיחי, הוד השרון.
ד"ר יניב ממה, פסיכולוג קוגנטיבי, ראש המחלקה למדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה, אוניברסיטת אריאל.

להורדת המאמר בשפה האנגלית

 

המחקר נעשה בסיועה של קרן שלם. לקריאת המחקר המלא

 



מדברים על זכויות בנט.חבר - רשת חברתית לאנשים עם מוגבלות שכלית    

נט.חבר היא רשת חברתית מונגשת לאנשים עם מוגבלות שכלית

בחודשים האחרונים פנינו למשתמשי הרשת וביקשנו לשמוע מהם מה הם היו רוצים לבקש מהממשלה כדי לשפר את איכות חייהם. שמחים לשתף אתכם בפרוייקט ובתשובות שקיבלנו.

קרן שלם שותפה במימון המיזם.

 



המבנה החדש של הוסטל תלמי רות ברמת השרון    

הוסטל תלמי רות פעיל בעיר רמת השרון מזה כ 30שנים ומופעל על ידי אקים.
 
במסגרת הפרויקט המבנה תוכנן ונבנה במכוון לאנשים מזדקנים במטרה לשמש להם בית נגיש ומתאים לצרכיהם. קומת המגורים פנויה במפלס אחד וקומת המרתף מונגשת על ידי מעלית, המקלחות מונגשות ושתיים מהן אף מותאמות לדיירים הנעזרים בהליכון וזקוקים לכיסאות רחצה.
ההוסטל תוכנן בקונספט בהלימה למדיניות משרד העבודה והרווחה חולק לשתי דירות עבור 6 אנשים. הדיירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, בגילאים 28-68, מרביתם סביב גיל 50, עובדים במע"ש ,במרכז יום טיפולי , ושניים בפרויקט תעסוקה נתמכת.
 
הדיירים נהנים מבית מודרני ומכבד בשעות הפנאי עוסקים בגינון טיפולי , פעילות יצירה , ספורט ותנועה ויוצאים גם לפעילויות בעיר.
הצטיידות הבית הותאמה אף היא לצרכי הדיירים ובבחירת הריהוט נבחרו ספות וכורסאות בגובה נוח לאדם המזדקן ולחלק מהדיירים נרכשו מיטות סיעודיות.
 
קרן שלם שותפה בתכנון המבנה וסייעה בשיפוץ וציוד.
 
 
 
 

 



Information Review's findings on Models for Accessing Municipal Services for People with Intellectual developmental disabilities   Catalog # 255| PhD. Adi Levi Vered, Noga Chen  

This study was carried out by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
The purpose of this review was to gather information from various countries around the world on existing models of cognitive accessibility of municipal services for people with Intellectual developmental disabilities The review was conducted by Internet Search and focused on the world's leading countries in this field: New York (USA), Sweden and England
The review raises key terms and popular access policies in these countries. Moreover, examples and models of accessibility that have come up in a review are presented, such as documents accessibility, websites and apps of public bodies accessibility of public transport, the justice system and health services. All for the main purpose of expanding the independence of people with disabilities in the public sphere

To read the full findings report in Hebrew press here

Key Words
People with intellectual developmental disabilities
Community integration
Cognitive accessibility
Shalem Fund study

 

 



עמדות סטודנטים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית בקורסים אקדמיים בהשכלה הגבוהה   מנחות: פרופ' בתיה חפציבה חיה ליפשיץ וד"ר סיגל עדן  

מטרת המחקר היתה בדיקת עמדות סטודנטים סדירים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית (מ"ש), הלומדים לתואר ראשון במסגרת פרויקט "עוצמות" – שילוב אקדמי בן שלושה שלבים של בוגרים עם מ"ש בבית הספר לחינוך באוניברסיטת "בר - אילן". קבוצת ניסוי (N=63) כללה סטודנטים סדירים בשלושה קורסים ("אתגר שכלי", "מבוא לסוציולוגיה" ויהדות) בהם שולבו הסטודנטים עם מ"ש. קבוצת ביקורת (N=80) כללה סטודנטים בשני קורסים ("פסיכולוגיה פיזיולוגית", "מבוא לילד המיוחד") בהם לא שולבו סטודנטים עם מ"ש. נעשה שימוש ב- 8 שאלוני עמדות כלפי שילוב סטודנטים בצ"מ, שחולקו לשלושה גורמים בהתאם למודל הסטיגמה…

קרא עוד


Assessment the contribution of Academic courses (learned in 2019) that integrate the field of Intellectual developmental disabilities   Catalog # 234 | PhD. Adi Levi Vered, Noga Chen  

This study was carried out by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
In the following findings report, you will find the results of the satisfaction assessment and the change in attitudes towards people with intellectual developmental disabilities, among students in various academic settings, after their participation at attending courses in the field of intellectual developmental disabilities
Analysis of the findings of the feedback questionnaires yielded positive findings. It seems that most students find it very important to learn courses on this topic and that participation in the courses of intellectual developmental disabilities field brought a great interest in them continuing to study or work in the intellectual developmental disabilities field. Likewise about half of the respondents expressed great satisfaction with the courses they took part in. At the same time, most of the respondents reported that their attitudes towards the intellectual developmental disabilities changed as a result of their participation in the course and that the course increased their desire and sense of ability to work with this population

To read the full findings report in Hebrew press here
To view the summarizing presentation of results in Hebrew press here

Key Words
People with intellectual developmental disabilities
Social attitudes and perceptions
Research, evaluation and measurement
Shalem Fund study



ממצאי סקירת מידע בנושא מודלים להנגשת שירותים מוניציפליים לאנשים עם מש"ה   מק"ט 255| ד"ר עדי לוי ורד וגב' נגה חן  

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם.
מטרת הסקירה במסמך הבא הייתה לאסוף מידע ממדינות שונות בעולם על מודלים קיימים להנגשה קוגניטיבית של שירותים מוניציפליים עבור אנשים עם מש"ה. הסקירה נעשתה על ידי חיפוש אינטרנטי והתמקדה במדינות המובילות בעולם בתחום זה: ניו יורק (ארה"ב), שוודיה ואנגליה.
הסקירה מעלה מונחים מרכזיים ואת מדיניות ההנגשה הרווחת במדינות אלו. כמו כן, מובאות דוגמאות ומודלים להנגשה אשר עלו בסקירה כגון הנגשת מסמכים, אתרי אינטרנט ואפליקציות של גופים ציבוריים, הנגשת התחבורה הציבורית, מערכת המשפט ושירותי הבריאות. כל אלו עבור מטרת העל של הרחבת עצמאותם של אנשים עם מוגבלות במרחב הציבורי.

 

לקריאת דו"ח ממצאי הסקירה לחץ כאן

 



הערכת תרומתם של קורסים באקדמיה המשלבים את תחום המש"ה (נלמדו בשנה"ל תשע"ט)   מק"ט 234| ד"ר עדי לוי ורד וגב' נגה חן  

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם.
בדו"ח הממצאים הבא, מובאים ומוצגים ממצאי הערכת שביעות הרצון ובחינת השינוי בעמדות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקרב סטודנטים לאחר השתתפותם בקורסים בתחום המוגבלות השכלית התפתחותית בשנה"ל תשע"ט במסגרות אקדמיות שונות.
ניתוח ממצאי שאלוני המשוב העלה ממצאים חיוביים. נראה כי מרבית הסטודנטים מוצאים חשיבות רבה מאוד בלמידת קורסים בנושא זה וכן כי השתתפות בקורסים התחום המש"ה עורר בהם עניין במידה רבה להמשיך ללמוד או לעסוק בתחום המש"ה. כמו כן, כמחצית מהמשיבים, הביעו שביעות רצון רבה מהקורסים בהם לקחו חלק. במקביל, רוב המשיבים דיווחו כי עמדותיהם כלפי מש"ה השתנו בעקבות השתתפותם בקורס וכן כי הקורס הגביר את הרצון ותחושת המסוגלות לעבוד עם אוכלוסייה זו.
 

לקריאת דו"ח הממצאים המלא של המחקר לחץ כאן

לצפייה במצגת סיכום הממצאים לחץ כאן

 



מילה טובה - קליפ ראשון ללהקת מעבר לקול עכו    

 
זהו הסינגל הראשון של מקהלת עכו בקאבר לשירה של יהודית רביץ - מילה טובה

❤️הרבה תודות לשותפים בפיס בתרבות ובעיריית עכו - מחלקת הרווחה והמתנסים.
❤️תודה לצלמת והעורכת יעל דותן ולעורכת הדר בלס המוכשרות
❤️תודה לאולפן הקלטות העוגן על האירוח וההקלטה באולפן
❤️תודה לצוות המופלא של המקהלה - לפסנתרנית האלופה עופרי זר, לנגן הצ'לו אוהד פרידמן לרכזת החברתית המדהימה לירון לינדמן   ולמנצח אורי שחר
❤️תודה לגל גולני המנהל המוסיקלי על העיבוד, העריכה המוסיקלית והמיקס
❤️ואחרונים חביבים - תודה לזמרי מקהלת עכו האהובים שלנו

 

מילה טובה | מילים : יעקב גלעד , לחן : יהודית רביץ   ביצוע במקור : יהודית רביץ