A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

מארז חמרי הדרכה באתר קרן שלם    

קרן שלם עוסקת בפיתוח ידע ומחקר וכן בפיתוח מקצועי של עשרות אנשי מקצוע בתחום המוגבלות השכלית בשיתוף עם מגוון מוסדות מכשירים ואקדמאיים בכל רחבי הארץ.
 
מזה מספר שנים משמש האתר של קרן שלם כמאגר המידע הגדול בארץ בתחום המוגבלות בכלל והמוגבלות השכלית התפתחותית בפרט.
 
לרשות העוסקים בהכשרה ופיתוח מקצועי אספנו את פריטי המידע המרוכזים במארז הדרכה זה.
המארז ימשיך ויתעדכן בפריטי מידע חדשים שיעלו לאתר באופן קבוע.
 
להורדת המארז 
 
 

 



"בזכות ולא בחסד" - התפתחות קריירה לאנשים עם מש"ה בתעסוקה בשוק העבודה התחרותי   מחברים נוספים : ד"ר מיכל פוקס-וילף  

מתוך המאמר :

"במאמר זה נתייחס למודלים ולמגמות פורצות דרך בנוגע להעסקתם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בעבודה בקהילה. נתייחס לשינויים שחלו בתפיסות, בגישות ובמודלים שליוו אותנו בעבודתנו ונרחיב על הטמעת מודל אוריינטציית עתיד (Seginer, 2005; 2009; 2012) ,
שהיווה בסיס לפיתוח מסלול קריירה אישי רב שלבי לאדם עם מוגבלות שכלית. כמו כן, נתייחס במאמר ליצירת תכניות התערבות מעבריות לתלמידים, כבסיס לבניית הזהות התעסוקתית ותחושת מסוגלות עצמית תעסוקתית. נדגיש גם את מקומה של האחריות החברתית ביצירת שוויון זכויות והזדמנויות בתעסוקה, באמצעות יצירת הנגשות והתאמות, כגון קידום חקיקה ופישוט חוקי עבודה ("הזכויות שלי כעובד" חוברת הסבר, אלווין ישראל, 2014)"
 
פילר, מ' ופוקס-וילף, מ' (2018). "בזכות ולא בחסד" התפתחות קריירה לאנשים עם מש"ה בתעסוקה בשוק העבודה התחרותי. שיקום, 62-69.

המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת "שיקום" ביטאון עמותת חומש.

להורדת המאמר
 
 

לפריט המלא
קרא | הורד


צהרון תומך שילוב    

מתוך המאמר :
"יותר ויותר ילדים עם מוגבלויות משולבים כיום בבתי ספר של מערכת החינוך הכללית.
"חינוך מכיל", (inclusive education), מונח המשמש לתיאור תהליך השתתפותם של ילדים אלה במערכת החינוך הרגילה, מאפשר להם לממש את זכותם הבסיסית להיות חברים שווים בחברה וללמוד בסביבה טבעית רגילה, ונוסף לכך מקטין את הסיכון שיחוו הפרדה ובידוד.
החינוך המכיל מממש את ההשקפה הרווחת כיום בעולם לא רק לגבי מערכת החינוך אלא גם ביחס למקומם בחברה של בני אדם עם מוגבלויות.
לשילובו של ילד במסגרת החינוך המכיל השלכות על חייהם של כל בני משפחתו, כמו גם על התפתחות זהותו האישית. השלכות אלו הובילו קבוצת הורים לילדים עם מוגבלויות
הלומדים בבתי ספר כלליים לקדם יחד עם בית איזי שפירא תוכנית ייחודית של "צהרון תומך שילוב"."
 
המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.
 
לקריאת המאמר לחץ כאן.

לפריט המלא
קרא | הורד


המדריך השלם להתנדבות של בני נוער עם מוגבלות    

 מדריך זה מכיל הנחיות, פעולות, הצעות ודגשים לארגונים ולאנשים פרטיים המעוניינים לשלב בני נוער עם מוגבלות בפעילויות הכוללות מעורבותחברתית והתנדבות משמעותית. הוא נועד הן לקוראים המעוניינים לרכוש ידע התחלתי בהתנדבות של בני נוער עם מוגבלות והן למומחים בתחוםזה המעוניינים להרחיב את הידע שלהם בנושא זה.

באתר החדש תמצאו סל גדול של כלים וגם סרטון שמסביר איך לעשות שימוש בכלים.

להורדת המדריך 
 
 
 

 

לפריט המלא
קרא | הורד


שירות מכוון אדם - ערכים ונורמות במתן שירות    

מתוך המאמר :
"אישרורה של האמנה בישראל היווה הצהרת כוונות בהתייחס לעיצוב פני החברה ושירותים עבור אנשים עם מוגבלויות. לאורם של תהליכים מורכבים אלו, אימץ מינהל המוגבלויות שבמשרד הרווחה את גישת "שירות מוכוון אדם". שלום ולהבי (2018) ציינו כי התבססותה של גישה זו וההחלטה על תרגומה למדיניות במתן השירות הינה תוצר של שלושה כוחות מרכזיים: האחד - האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות. השני - התבססותה של מנהיגות אנשים עם מוגבלות והשלישי - תמורות שחלו במאפייני המינהל הציבורי-ממשלתי,  המכוונות ליצור משילות ציבורית חדשה ובכללה יצירת שותפויות בין מגזריות ושיתוף לקוחות בקבלת החלטות הנוגעות לחייהם. על אף השימוש השכיח במושג זה בשנים האחרונות, נראה כי ארוכה הדרך לתרגומו המלא לפרקטיקה. מינהל מוגבלויות שבמשרד העבודה והרווחה בישראל שוקד בימים אלה על הבניית גישה זו, הממוקדת ביכולותיו של הפרט וברצונותיו ורואה בו אדון לחייו והטמעתה בקרב נותני השירותים וצרכניהם (דניאל, 2018.)
 
מאמר זה יציג את שורשיה הערכיים של תפיסת שירות מוכוון אדם ויציע קווים מנחים ליישומה."
 
המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.
 
לקריאת המאמר לחץ כאן.

לפריט המלא
קרא | הורד


שמרו את התאריך למפגש מקצועי בנושא - פנאי לאנשים עם צרכים מיוחדים במרחב הכפרי   שיתקיים ב- 15.1.20 בין השעות 09:30-15:00 במועצה אזורית דרום השרון  

 

 

 

Save the date!

15/01/2020

09:30-15:00


מפגש מקצועי

"פנאי לאנשים עם צרכים מיוחדים במרחב הכפרי"

המפגש יתקיים במועצה אזורית דרום השרון


מוזמנים:
מנהלי מחלקות רווחה ממ"א ורכזי תחום בעצ"מ במועצות האזוריות
בכירים ומפקחים במנהל מוגבלויות - משרד הרווחה והשירותים החברתיים
קרן שלם

 

סדר יום ישלח בהמשך.

 

 צילום : Hamed Saber

 



הזכות להורות של אנשים עם מוגבלויות נפשיות ושכליות- התפתחותיות: תפיסה חלופית של 'הורות' כאמצעי לקידום זכויות   מק"ט 639| מנחה: פרופ' גדעון ספיר  

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם
ההורות מהווה, בדרך כלל, חלק נכבד מחייו של האדם הבוגר, וכפועל יוצא מכך, זכותם של אנשים עם מוגבלויות להקמת משפחה בשוויון עם אחרים מעוגנת באמנה הבינלאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. אולם, בחינת החקיקה והמדיניות החלה בישראל בתחום ההורות ובתחום המוגבלות משקפת גישה הפוכה, אשר מגבילה ומונעת הורות של אנשים עם מוגבלויות, ובפרט מוגבלויות שכליות-התפתחותיות ונפשיות. מחקר זה בוחן את הסיבות לפער, הנעוצות הן באפיוניה המיוחדים של ההורות והן בדרך בה היא נתפסת על ידי רשויות השלטון, ומציע לאמץ תפיסה חלופית של הורות, המתמקדת לא רק בהורות כתפקיד ("הגישה התפקידית-בלעדית") אלא גם בהורות כהתפתחות אישית וכמערכת יחסים ("הגישה התהליכית-יחסית"). בתפיסה חלופית זו קיים פוטנציאל לגשר על הפער בין האידאל התיאורטי של שוויון הזכויות לבין חתירה לשוויון זכויות בתחום ההורות בפועל. ברוח הגישה האוניברסלית למוגבלות, אימוץ התפיסה החלופית ייטיב לא רק עם הורים עם מוגבלות אלא גם עם הורים ללא מוגבלות, שכן רובם ככולם חווים קשיים קבועים או זמניים בתפקודם בשלביה השונים של ההורות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


הנגשה לשונית עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית: השפעת הביטוי המרפרר על הבנה של טקסטים   מק"ט 650| מנחים: פרופ' אורנה פלג וד"ר סיגל עוזיאל-קרל  

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם
ההנחיות לביצוע הנגשה לשונית עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) זמינות לשימוש הקהילה המקצועית, אך עד כה נבדקו אמפירית באופן מוגבל. כדי לבחון את יעילותן, בודדנו תחילה עיקרון אחד: ההנחיה להעדיף שמות עצם מלאים על פני כינויי גוף. לדוגמה, "הרופא בדק את דני. הרופא [שם עצם מלא] נתן לדני תרופה", לעומת "הרופא בדק את דני. הוא [כינוי גוף] נתן לו תרופה". הנחיה זו נבחרה כיוון שאינה עולה בקנה אחד עם ממצאים קודמים לפיהם בקרב אנשים שהתפתחותם תקינה, הרפרור לישות קודמת באמצעות חזרה על השם קשה יותר לעיבוד מאשר רפרור באמצעות כינויי גוף (Gordon, Grosz, & Gilliom, 1993). אפקט זה, "קנס השם החוזר", מתקיים כשהישות שאליה מרפררת האנאפורה היא הישות הבולטת ביותר במשפט. מאידך, כיוון שמחקרים אחרים מציינים לקות בזיכרון כגורם להבדלים בתהליכים אנאפוריים (Almor, 2000), שיערנו כי החזרה על השם תקל על אנשים עם מש"ה את העיבוד. הנבדקים קראו טקסטים קצרים: במשפט הראשון הוצגו שתי ישויות, ובמשפט השני התבצע רפרור חוזר לישויות באמצעות כינויי גוף או חזרה על השמות. אחרי כל טקסט נשאלו שאלות הבנה וזמני התגובה נמדדו. בניגוד להשערתנו ולהנחיית ההנגשה, בקרב הנבדקים עם מש"ה לא נמצא יתרון לתנאי השם החוזר. הממצאים מראים את החשיבות של בדיקה אמפירית להנחיות ההנגשה.
.

 

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


Evaluation of Social ventures in Regional councils   catalog # 235 | PhD. Adi Levi Vered, Noga Chen  

This study was carried out by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
In 2017 Shalem Fund published public reader's voice for development of social ventures in the regional councils. Following the referral, 8 unique social projects were developed in the regional councils. The objectives of the current evaluation were to study the mechanism underlying the issuing of social ventures to people with intellectual developmental disabilities in the regional councils, as well as to study on is success and contribution of the social ventures
The evaluation report shows the reference to the projects from a number of points of view- the project managers, participants in the projects (with or without disabilities), the family members and the activity guides. In addition, the representatives of the regional councils who tried to develop ventures but eventually did not develop as well as the representatives of the regional councils that did not answer to the reader's voice, were heard
The findings presented in this report indicate a significant contribution of the social initiatives for the various and diverse audiences that have been assessed. In addition, the findings indicate the strength and contribution of the community integration - both for the disabled and non disabled population and the community itself - in aspects of awareness, giving or receiving, perceptual change towards the population with disabilities, and the improvement of the sense of security in the community area. Another important finding indicates the indirect contribution of the projects to the regional councils themselves, both in terms of discourse within the councils team's and in the creation of collaborations, and in terms of positioning the councils
This assessment enables to learn about the needs, barriers and challenges that accompanied the development of the ventures, as well as how to deal with the challenges - so that this knowledge can be used in the future to develop new social ventures

To read the full findings report in Hebrew press here
To read the executive summary in Hebrew
press here
To view the summarizing presentation of results in Hebrew
press here

 

Key Words
Leisure
Community integration
Research, evaluation and measurement
People with intellectual developmental disabilities
Shalem Fund study

 



איך לדבר עם אדם עם אוטיזם   תרגום : יעל סגל עריכה : אולגה בן חי  

 -

How to Relate to an Autistic Person
 This article was co-authored by  Trudi Griffin, LPC Trudi Griffin is a Licensed Professional Counselor in  Wisconsin. She received her MS in Clinical Mental Health Counseling from Marquette University in 2011.
 
תורגם מאנגלית מאתר : wikiHow
ניתן אישור לתרגום בהתאם לרישיון : Creative Commons
תרגום: יעל סגל מחברת Manpower Group Solutions
באמצעות אגף בכיר קשרי חוץ ודוברות, משרד הרווחה והשירותים החברתיים.
(המאמר תורגם על ידי אדם ללא אוטיזם מתוך ניסיון לשמור על כבוד ורגישות. התנצלותנו מראש על ניסוח שיכוללהיתפס בתור פוגעני או מתנשא)
 
 
 
 
להורדת המאמר בעברית
לקריאת המאמר באנגלית

 

לפריט המלא
קרא | הורד