×

המחקר המשלב – חוזקות ואתגרים מודל העבודה של קמ”ח (קבוצה משולבת חוקרת) בבית איזי שפירא

מחברים נוספים : בנימין הוזמי

בשלושת העשורים האחרונים, אנו עדים להתפתחותם של גישות ומודלים שונים לביצוע מחקרים  תחום המוגבלויות, הנערכים בהשתתפותם של אנשים עם מוגבלות כעמיתי מחקר ברמות מעורבות שונות.

קבוצות המחקר המשלבות בבית איזי שפירא התפתחו כחלק מתכנית כוללת – ‘האוניברסיטה   המשולבת’. מכון טראמפ ללימודי המשך בנכויות התפתחותיות שבבית איזי שפירא, פתח בשנת  2002 תכנית ייחודית וחלוצה להשתלבותם של בוגרים עם לקויות למידה מורכבות, הכוללות קשיים בתחומי ההסתגלות והתפקוד. מסלולי הלימוד של תכניות הלימודים מותאמות ומונגשות קוגניטיבית והמפגשים מתקיימים במוסדות אקדמיים. תכניות הלימודים השונות אשר פותחו במסגרת תכנית זו, כיוונו להעצמה של סטודנטים אלה באמצעות למידה של סוגיות נבחרות בפסיכולוגיה, בשפה המותאמת ליכולת ההבנה הקוגניטיבית של הסטודנטים. במסגרת ‘האוניברסיטה המשולבת’ נכללה בתכנית הלימודים בקורס: “האומנות לחיות – מבוא לפסיכולוגיה מעשית”, מודולה אשר עסקה במבוא לשיטות מחקר, בהנחיית מחלקת המחקר והערכה של בית איזי שפירא. במהלך המפגשים התוודענו לעניין, למסוגלות ולרצון של חלק גדול מהסטודנטים בתכנית – לבצע מחקר חלוץ מבחינתם בסוגיה מהותית לחייהם.

 

למחקר המלא, עמ’ 8-25 בגיליון מס’ 30 של שיקום: כתב העת של עמותת חומש חטיבה השיקומית של העובדים הסוציאליים בישראל

עורך : ד”ר בנימין הוזמי


פריטים קשורים