×

מעגלי החיים – גיל הזהב בעיניים שלנו

סיפורה של סדרת סרטונים העוסקים בהנגשת נושא הזקנה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

השיפור המתמיד באיכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית הביא איתו עלייה בתוחלת החיים. אנו עדים ליותר ויותר אנשים עם מוגבלות שכלית החיים זמן רב יותר ולמעשה תופעת ההזדקנות הופכת להיות חלק גם ממעגל חייהם.

על מנת להרחיב את הידע בדבר השאלה מה אנשים עם מוגבלות שכלית חושבים או יודעים על זקנה פותחה סדרת סרטונים המבוססת על מחקרה של נירי דוד במסגרת לימודי תואר שני באוניברסיטת חיפה שעסק בשאלת חווית הזקנה של נשים עם מוגבלות שכלית. המחקר נעשה בסיועה של קרן שלם.

הסרטונים פותחו בהתאם לנושאים והתמות המרכזיות שעלו מתוך המחקר. הטקסטים הונגשו בעזרת חוברת ההנחיות להנגשה לשונית של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית. בכל סרטון נעשה שימוש בתמונות ובקטעי וידאו של האנשים עצמם ובכך הותאמו הסרטונים לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות שכלית.

הסרטונים כוללים ראיונות קבוצתיים, זוגיים או פרטניים, משאלי רחוב ועוד. כולם נעשו רק עם אנשים עם מוגבלות שכלית בנושאים מרכזיים שעלו במחקר והתגלו כמעסיקים אותם סביב סוגיית הזקנה. נושאים כגון : עבודה ויציאה לפנסיה, מראה ומצב גופני, זוגיות ואהבה, אוטונומיה וקבלת החלטות, אובדן ומוות. כל אחד מהנושאים הפך לסרטון בפני עצמו.

כדי להפיק את המירב מהצפייה בסרטונים ומהתהליך כולו, נכתב תדריך לצפייה בהם הכולל מידע על הסרטונים, כלים בהנחיית קבוצה וכן רעיונות והצעות להפעלות בעקבות הצפייה בסרטונים


לעיון בתדריך לצפייה בסרטונים לחץ כאן


לריכוז כל סדרת הסרטונים לחץ כאן


סרטון זה מביא את הסיפור שמאחורי הפקת סדרת הסרטונים ומטרתו  לעניין את אנשי המקצוע בתחום, הורים ובני משפחה ולעודד אותם לעשות שימוש בסרטונים ובתדריך לצפייה.

 

לצפייה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן


פריטים קשורים