×

תוצרים מקורס “נגישות קוגניטיבית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית” במכללת אורנים

"קורס לימודי מוגבלות: נגישות קוגניטיבית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית" נפתח בסמסטר ב’ במכללת אורנים, הקורס מיועד לסטודנטים ממסלול לחינוך מיוחד שנים ג’ וד’, לסטודנטים להסבה לאקדמאים ולסטודנטים מחוגים לחינוך מיוחד והגיל רך. משתתפות בקורס גם 3 נציגות של עמותת לוטם, המנגישה פעילויות בטבע לאנשים עם מוגבלויות.

הקורס מבוסס על ידע קודם של סטודנטים, בוגרי קורס מבוא למוגבלות שכלית התפתחותית, שנלמד בשנה ב’. הקורס ניפתח בסקירה קצרה על מאפייני מוגבלות שכלית התפתחותית ולאחריה הסטודנטים למדו על נגישות, נגישות השירות ונגישות קוגנטיבית. במסגרת לימודיהם הם נחשפו למחוון להערכת מידת פישוט לשוני של חומרים פדגוגיים וכל זוג העריך חומר אחר בהתאם למחוון שנילמד והציג את ממצאי הערכתו בפני הכיתה.
בהמשך , נדרשו הסטודנטים להכין חומרי הסברה אודות נגישות קוגניטיבית ופישוט לשוני להפנינג נגישות שהתקיים במכללת אורנים. בהפנינג הם הקימו דוכן, בו הציגו את החומרים וחילקו דוגמאות למתעניינים.

סיסמת הדוכן –
אל תהיה אדיש – תנגיש! נגישות זו לא רק מעלית!

מצורפות מספר דוגמאות לחומרים שנערכו על ידי המשתתפים. תכני החומרים מבוססים גם על קריאה וסקירה של אתרים בתחום והכרות עם אתר הנגישות הקוגניטיבית של הקריה האקדמית אונו.

את הקורס יזמה ומנחה ד"ר יונת יבזורי.

קרן שלם מסייעת במימון הקורס, במסגרת תמיכתה בקורסים באקדמיה

 




 
 
 
 

 


פריטים קשורים