מצגת חווייתית לתלמידי חטיבות הביניים במערכת החינוך הרגילה שמציעה להתבונן מזווית אחרת על מוגבלות, ומקדמת מסרים חברתיים חשובים: "לא עלינו ובלעדינו", רצונות ובחירות, ועל אחריות החברה לשינוי. המערך מתאים לשיעורי ...
מחקר ההערכה בחן את האפקטיביות של מיזם "השיחה הטובה", שנועד להקנות לעובדים סוציאליים ברשויות המקומיות כלים לתקשורת מותאמת עם אנשים עם מוגבלות שכלית. במסגרת ההערכה השתתפו 21 עו"סים מ־13 רשויות, ...
This study was carried out by Michlol- the Evaluation and Measurement Unit of the Shalem Fund The evaluation study examined the effectiveness of “The Good Conversation” initiative, designed to provide ...
סדרה בת שני סרטונים שנועדו להנגיש בצורה פשוטה, ברורה ומכבדת את תהליך ההכנה והטבילה במקווה, כך שגם נשים עם מוגבלות שכלית או מוגבלות קוגניטיבית יוכלו להבין, לזכור ולהרגיש בטוחות לאורך ...
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. המחקר בחן יעילות תוכנית הכשרה לפיתוח ״סוכני שינוי״ בקרב 15 מרפאות בעיסוק ופיזיותרפיסטיות בחינוך המיוחד, לקידום התערבות ממוקדת־השתתפות לתלמידים עם מוגבלויות. התוכנית (שלושים שעות ...
This work was supported by a grant from Shalem Fund The study examined the effectiveness of a training program for developing ״change agents״ among 15 occupational therapists and physiotherapists in ...
הסרטון “להתכונן לטבילה במקווה” נוצר כדי להנגיש את שלבי ההכנה לטבילה באופן ברור, פשוט ומקצועי, כך שגם נשים עם מוגבלות שכלית או מוגבלות קוגניטיבית יוכלו להבין מה צריך לעשות ולהרגיש ...
הסרטון “שלב הטבילה” נועד להנגיש את חוויית הביקור במקווה לנשים עם מוגבלות שכלית או קוגניטיבית, ולהסביר בצורה ברורה ופשוטה מה קורה מרגע הכניסה ועד סיום הטבילה. הסרטון מציג את חדר ...
קורס אקדמי ייחודי "מוגבלות בעידן הבינה המלאכותית- אתגרים והזדמנויות בגישה החברתית" המתקיים לראשונה בביה"ס לעבודה סוציאלית, של האוניברסיטה העברית, ובתמיכת קרן שלם. חלק ממפגשי הקורס פתוחים כסדרת הרצאות לקהל הרחב. ...
הפישוט הלשוני בוצע במסגרת בקורס האקדמי - "הפרעות בתקשורת במעגלי החיים אצל אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית". סגל הקורס: ד"ר סמדר פתאל וגב' טל אורון, החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב, ...