×
מציג 8 תוצאות מתוך 8

תכנית "בר-בת מצווה לילד המיוחד" של התנועה המסורתית מציינת 20 שנה להקמתה

התכנית מתקיימת בכ – 25 בתי ספר לחינוך מיוחד, מאילנות נהרייה בצפון ועוד שחר באר-שבע בדרום ולאחרונה כתכנית קהילתית-מקומית בשעות אחה"צ, בשיתוף ארגוני הורים. בתכנית לומדים בנים ובנות הזקוקים לתמיכות ...

המעבר ממעונות פנימייה לדיור קהילתי של אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית

עדכון למועד 04/05/15
נושא המעבר של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ממעונות פנימייה לדיור בקהילה הוצב בראש סדר העדיפות של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית והוא מוצא מקום נכבד בתכניות העבודה ...

"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה": המשמעות של טקסי בר/בת מצווה עבור ילדים בעלי נכויות התפתחותיות ומשפחותיהם

ילדים עם צרכים מיוחדים לא תמיד זוכים לחוות טקסי מעבר שונים. טקס בר/בת מצווה בבית הכנסת יכול להיות אירוע משמעותי בחייהם. מחקרה של גילה ווגל, מהתנועה המסורתית בישראל,  עקב אחרי ...

תוכניות מעבר מבית הספר לעולם העבודה לבני נוער עם מוגבלויות

מחברים נוספים : מלכה מרגלית
נייר עמדה זה מטרתו להציג סקירה אינטגרטיבית של מגוון תוכניות המעבר מבית הספר לעולם התעסוקה עבור בוגרי מסגרות החינוך עם מוגבלויות. הסקירה מבוססת על מחקרי הערכה בינלאומיים, ראיונות של אנשי ...

חזרה הביתה סידור חוץ-ביתי במוסד או במשפחה אומנת: קבלת החלטות של הורים לילודים עם חשד לפיגור שכלי

מק"ט 26 | מחברים נוספים : שרה-לי גלסר, נירית פסח, ורדה שטנגר
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. לידת ילד עם נכות התפתחותית מהווה אירוע טראומתי למשפחה ומעוררת שאלות ותגובות רגשיות קשות. המחקר מצביע על קיומה של הערכות מקצועית בביה"ח להתערבות ...

הערכה קוגניטיבית, אסטרטגיות התמודדות ורווחה נפשית בקרב אימהות ואבות עם יציאת ילדיהם הבוגרים בעלי מוגבלות קוגניטיבית (אינטליגנציה גבולית / פיגור קל) למסגרת דיור בקהילה

מק"ט 557 | מנחה: ד"ר יעל גירון
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הינה לבחון את ההערכה הקוגניטיבית (תפיסת האירוע) דפוסי התגובה (אסטרטגיות ההתמודדות), הרווחה הנפשית והתפקוד ההורי בקרב אימהות ...

שילובים – מדריך לצוות החינוכי המשלב תלמידים בעלי לקויות משמעותיות בחינוך הרגיל

חוק החינוך מיוחד מחייב שילובם של ילדים עם מוגבלויות שונות במסגרת מערכות החינוך הרגילות. החל משנת הלימודים תשס"ד החל תהליך השילוב בכל בתי הספר בארץ. מטרתה של חוברת זו  לסייע ...

חווית הפרידה עקב המעבר מבית המשפחה למסגרת חוץ ביתית

מק"ט 543 | מנחים : ד"ר מרים ברזון, ד"ר רונית ליכטנטריט
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה ללמוד על חווית המעבר מבית המשפחה למסגרת חוץ ביתית – מוסדית עבור אנשים עם מוגבלות שכלית ...

מציג 8 תוצאות מתוך 8
דילוג לתוכן