This work was supported by a grant from Shalem Fund The study's goal was to examine giftedness phenomenon in the field of visual art among adolescents (aged 16-21) with intellectual ...
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבדוק את תופעת הכישרונות הייחודיים בקרב מתבגרים (CA = 16-21) עם מוגבלות שכלית (להלן מש"ה) בתחום האומנות החזותית. השתתפו מתבגרים ...
הסדר פשרה בתיק בין סטודנט עיוור למכללה בה הוא לומד מזכיר לנו כי בישראל של היום אנו רחוקים משוויון אמיתי עבור סטודנטים עם מוגבלות. קרדיטים נוספים : מרכז מינרבה לזכויות ...
מטרת המתווה לתכנון תוכניות ממוקדות אדם לבוגרים עם מוגבלות שכלית ברמת תפקוד קלה-בינונית היא להציע קווים מנחים מבוססי מחקר בעבור צוותי הדרכה במסגרות חוץ ביתיות בעבודתם הפרטנית עם אוכלוסיה זו. ...
أجريت هذه الدراسة بمساعدة مؤسسة تشيلم. الغرض من هذه الدراسة هو فحص ظاهرة المواهب الفريدة بين المراهقين (CA = 16-21) من ذوي الإعاقات الذهنية في مجال الفنون البصرية. كان السؤال ...
יצירה דיגיטלית נגישה הנוצרת כולה או רובה בעזרת העיניים היא תחום חדש יחסית בתחום האמנות ובתחום התרפיה באמנויות שמקבל תאוצה ומתפתח כיום. מאמר זה מתמקד בתוכנת יצירה דיגיטלית בשם digitalpainters ...
הקמת סטודיו נגיש הוא חלום שכבר הרבה שנים נמצא בלבה של הכותבת - ענת פרידמן, תרפיסטית באמנות דיגיטלית. בתחילת השנה העברית החדשה תשפ"ג החל תהליך הגשמת חלום זה. הכותבת יצרה ...
"מיתולוגיה בשפה פשוטה" הוא ספר שבו סיפורים מהמיתולוגיה היוונית שעברו עיבוד לשפה פשוטה אשר מותאמת לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית וקשיי שפה. בספר יש גם מבוא בשפה פשוטה על המיתולוגיה היוונית ...
המודל הפדגוגי (ג. ק. ג)- (גדול בחשיבה, קטן בהתאמה, גדול ביישום) מיועד לאוכלוסיית התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מטרת המודל הפדגוגי היא לתעל את העשייה החינוכית תוך מתן דגש על ...
למתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות שכליות ברמה קלה עד בינונית, ההישג של הבניית משמעות מוצלחת מקריאת טקסטים, מחייב יישום ושימוש מותאם באסטרטגיות למידה ומשאבים לפיתוח אוריינות. הבחירה הזהירה והיישום של משאבים ...