×
מציג 10 תוצאות מתוך 28

Postsecondary University Education Improves Intelligence of Adult Students with Intellectual Disability: A Preliminary Study השכלה גבוהה לסטודנטים עם מוגבלות שכלית תרמה לשיפור מנת מישכלם.

מחברים נוספים : שלומית שניצר, אלי וקיל
המחקר עוסק בסטודנטים עם מוגבלות שכלית (מש"ה) המשתתפים בפרוייקט  "עוצמות" -  שילוב אקדמי  בן  3  שלבים לבוגרים עם מש"ה, כדלהלן: שלב  א' - העשרה אקדמית מותאמת בקבוצה: סטודנטים בעלי מגבלה ...

Perspectives of Adolescents with Disabilities and their Parents regarding Autonomous Decision-Making and Self-Determination פרספקטיבות של מתבגרים עם מוגבלות והוריהם אודות אוטונומיה בקבלת החלטות והגדרה עצמית

מחברים נוספים : שירלי ורנר
עידוד אוטונומיה בקבלת החלטות הינו בעל חשיבות רבה עבור מתבגרים עם מוגבלות ומהווה את הבסיס להתפתחותה של הגדרה עצמית. מחקר זה השווה בין 69 מתבגרים עם מוגבלות לאחד מהוריהם באמצעות ...


“קרבה רגשית ואוטונומיה אישית”- חוויית האחאות של מבוגרים עם תפקוד שכלי גבולי לצד אחאים ללא מוגבלות, לאור תהליכי הזדקנות.

בהנחיית : פרופ' ליאת אילון ודר' איילת גור
מחקר זה עוסק באנשים מזדקנים עם תפקוד שכלי גבולי (תש"ג) ויתמקד בתפיסותיהם אודות הזדקנות וזקנה והקשר שלהם עם אחיהם ללא מוגבלות בתקופה זו. מטרת המחקר להאיר ולהעלות לשיח המקצועי קשרי ...

התפתחות השפה הליטראלית, הפיגורטיבית והנרטיבית בזיקה להתפתחות האינטליגנציה בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית- בהשוואה לנבדקים עם התפתחות תקינה במגזר החרדי: נתיב לקוי, יציב או מתמשך (מפצה)

מק"ט 890-106-2018| בהנחיית : פרופ' בתיה חפציבה ליפשיץ ופרופ' נירה משעל
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרות המחקר הנוכחי היו בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה הקריסטלית והפלואידית ונתיבי התפתחות השפה הליטרלית, הפיגורטיבית והנרטיבית בקרב אוכלוסייה עם ...

Development of Literal, Figurative and Narrative Language in relation to Intelligence Development among Ultra-Orthodox Adolescents and Adults with Intellectual Disability and Those with Typical Development: The Impaired, Stable and Continuous (Compensatory) trajectories

Catalog # 890-106-2018| Supervised By: Prof. Batyah Hefziba Lifshitz, Prof. Nira Mashal
This work was supported by a grant from Shalem Fund The objectives of the present study were to examine the developmental trajectories of crystalline and fluid intelligence and the developmental ...

تطور اللغة الحرفية، المجازية و السردية فيما يتعلق بتطور الذكاء لدى مراهقين وبالغين ذوي محدودية ذهنية تطورية-مقارنة بمشتركين ذوي تطور سليم في المجتمع المتدين-الملتزم: المسار الضعيف، المستقر او المستمر(التعويضي).

رقم النموذج: 2018-106-890| بأرشاد: بروفيسور باتيا حفتسيبا ليفشيتش وبروفيسور نيرا مشعل
هذه الوظيفة النهائية للحصول على اللقب الثالث ( دكتورا) بدعم من "صندوق شاليم" يستخدم اللغويين في علم اللغة الاجتماعي(sociolinguistics) الذين يدرسون العلاقات المتبادلة بين اللغة والمجتمع مصطلح "مجتمع المتحدثين"(speech community)، ...

חוברת הדרכה – שימוש ביישום ממוחשב להדגמה ולמידה באמצעות תרחישי וידאו לצורך שיפור מיומנויות עבודה עבור אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית

חוברת הדרכה לאנשי מקצועות הבריאות
אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קלה עד בינונית מתקשים, לעיתים, להשתלב בעולם העבודה. פרויקט ייחודי זה כלל פיתוח סרטוני הדגמה ולמידה, בדיקת שמישותם ובחינת ההתערבות באמצעותם, לקידום מיומנויות חברתיותהנדרשות בעולם ...

אפקט ההפקה ככלי לשיפור הזיכרון והלמידה בקרב אוכלוסיית אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 169| מחברים נוספים : יניב ממה
 מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. במחקר הנוכחי נמצא "אפקט ההפקה" (Production Effect) באוכלוסיית מבוגרים צעירים בעלי מש"ה בחומרה קלה, בלמידת תמונות של מילים שכיחות, מילים כתובות וטקסט כתוב. במילים ...

מסעם לפולין של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית משלחת “השחר”

מק"ט 641 | מנחה: פרופ׳ זהבית גרוס
 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נכתבה בסיוע מלגה מקרן שלם מחקר איכותני זה עוסק במשלחות משרד הרווחה, של בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), למחנות הריכוז וההשמדה בפולין (משלחת ...

מציג 10 תוצאות מתוך 28