בשנים האחרונות עולה מספרם של התלמידים המשתלבים בכיתות של חינוך רגיל. אנשי חינוך מדווחים על קושי לתת מענה פרטני ומדויק לתלמידים עם מוגבלויות, בתוך כיתה גדולה ותוססת, ומבקשים לקבל כלים מקצועיים.
מאמר זה מתמקד במענה פרקטי לתלמידים עם מגוון קשיים, המשתלבים בכיתה של חינוך רגיל, דרך השימוש בכרטיסי ניווט, ששימושם רווח בתחום ההוראה המותאמת ובחינוך המיוחד. הניסיון בשטח מראה כי כרטיסי הניווט מסייעים בהפחתת התלות של התלמידים בצוות המלווה אותם, בהפחתת חרדה, בתחושת שליטה עצמית וביטחון, בוויסות עצמי, בחיזוק תחושת המסוגלות ובתרומה משמעותית לעצמאות התפקודית לאורך זמן. במאמר מוצגים כרטיסי ניווט מותאמים לאתגרי ההשתלבות של תלמידים בחינוך הרגיל, עם קשיים בקשב ובריכוז, לקויות למידה, תקשורת, ויסות וכיו”ב. הכרטיסים מציעים סיוע בתחומים מגוונים: חברתי, התנהגותי, פתרון בעיות, התארגנות, ועוד. המאמר צמח מתוך צרכים שעלו בשטח, הוא מתבסס על מחקרים ועל ניסיון מקצועי של המחברת, ומיועד לצוותים חינוכיים וטיפוליים, לתלמידים ולהורים.
פריטים קשורים
Findings Report from a Survey on the Need for Additional Emotional Support Services for Toddlers with Disabilities in Rehabilitative Daycare Centers
תאריך: 29/04/2025
|
מוסד: Michlol - the Evaluation and Measurement Unit of the Shalem Fund
|
המחבר: Adi Levi Vered
תגיות לפריט זה: היבטים רגשיים (דימוי עצמי) | היחידה המשפחתית | חינוך | חקיקה וזכויות | מחקר של קרן שלם | מטפלים וצוות | עובדים סוציאליים | פעוטות
להמשך קריאה >
ממצאי סקר בנושא: צורך בתוספת מענה רגשי לסל השירותים עבור פעוטות עם מוגבלות במעונות יום שיקומיים
תגיות לפריט זה: היבטים רגשיים (דימוי עצמי) | היחידה המשפחתית | חינוך | חקיקה וזכויות | מחקר של קרן שלם | מטפלים וצוות | עובדים סוציאליים | פעוטות
להמשך קריאה >
“במאקרו הרעיון הוא מאוד נכון, אך המצב הנוכחי לא אידיאלי”: עמדותיהן של מנהלות בתי ספר כלפי המעבר למדיניות ההכלה וההשתלבות
מאפייני גיימיפיקציה לשיפור המוכנות החברתית-תעסוקתית בקרב אנשים עם אוטיזם ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית : מאמר קונספטואלי
Touchscreen Operation Among People with IDD: Assessment of Fine Motor Components Using the TATOO© Application