×

קורס ייצוג עצמי במפעל רב נכותי “קשת” אשדוד

כמו בעבר, גם הפעם, נענתה הקרן לאתגר שהובא לפיתחה ע"י מנהלת מחלקת שיקום בעיריית אשדוד, עו"ס אורנה טובאיס- קיום תהליך סנגור עצמי עבור מועסקי מרכז "קשת" (קידום שוויון תעסוקתי) המאגד תחתיו מועסקים מחמישה מקומות תעסוקה שונים בקהילה.

קבוצת מקבלי שירות בת 15 משתתפים נפגשה אחת לשבוע במשרדי מח’ השיקום באשדוד ( למיקום הייתה חשיבות עליונה במוטיבציה ובתחושת הגאווה)ועברה תהליך מרתק של למידת תפיסת הייצוג העצמי:
הכרת התכונות והחוזקות האישיות, הקשיים והאתגרים; קבלת החלטות בחיי ד-מה אני מחליט בעצמי ומה מחליטים עבורי ; הקשבה ושיח; היכרות עם המושג ייצוג עצמי.
הקבוצה החליטה שכל אחד מחבריה יציג את בקשותיו בפני המדריכים ובפני מנהלת מרכז "קשת" .
בכל מפגש קבוצה אחרת הייתה בקדמת הבמה אך כל המשתתפים לקחו חלק במתן רעיונות ופתרונות כיצד ניתן לקדם את הבקשה לשינוי. הועלו בקשות כגון: קבלת תלושי שכר, יציאה לטיולים והצגות, קבלת הסבר על זכויות עובדים, ניוד בתוך מקום העבודה ועוד.

במקביל, התקיימה עבודה עם צוות המדריכים שהתמקדה בלמידת המודל החברתי – אפירמטיבי; דעות קדומות ושינוי עמדות ותפיסות. חלק מהמדריכים התקשו בקבלת התפיסה החדשה, וחלקם חווה התנגדות לרעיון הסנגור וחשב שבמקום לסייע הקורס מסיט את מקבלי השירות ומעודד חלומות ומשאלות לא מציאותיות.
המדריכים ומקבלי השירות עברו כברת דרך משמעותית ומוכנים עתה לאתגר של שיתוף, הבעת דעה, שמיעתה וקידום רצונותים של מקבלי השירות- ככל הניתן.

צוות הניהול של מרכז"קשת" שושן, הדס וקרן מחויבות לחלוטין למודל החברתי, ויפעלו להמשך הטמעת התפיסה.

את התהליך כולו הובילו בכישרון רב מאיה גולדמן– המכשירה אירגונים ומסגרות לסינגור וייצוג עצמי, ושותפתה לאה דוידסון שהנחתה בלהטוטנות את קבוצת מקבלי השירות.

קרן שלם יזמה ומימנה את התהליך ושותפה להתווית התכנים ודרכי הפעולה שהתקיימו בו.

 

פריטים קשורים