גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בעבודת עזרה מלגה מקרן שלם.
עבודה זו בוחנת את ההיבטים המשפטיים, התרבות והחברתיות של נישואים נשים עם מוגבלות את החרדית. היא עוסקת במפגש בין שיח הזכויות המהווה בעשורים לאחר מסגרת רעיונית להסדרת חייהם של אנשים עם מוגבלות, על תפיסת עולם אמונית, המבוססת על ההלכה היהודית ועל נורמות ודפוסי חיים המאפיינים את הקהילה החרדית.
גישת לימודי המוגבלות רואה את המוגבלות בהתאם לסביבה התרבותית בה מתקיימת. המערכות המשפטיות השונות – ההלכה היהודית, החוק האזרחי והנורמות בקהילה החרדית, שותפים לעיצוב נישואים אלו. לנישואים ערך דתי ותרבותי משמעותי ועבודה זו מציגה את האתגרים, החסמים וגורמי הסיוע המשפיעים על נשים דיות עם מוגבלות המבקשות להגשים את זה.
הזכות לנישואים של נשים עם מוגבלויות במגזר החרדי- היבטים ביקורתיים
פריטים קשורים
קונפליקט עבודה–משפחה, לחץ הורי ומרכזיות העבודה בקרב הורים לילדים בגיל הרך עם לקויות התפתחותיות Work‑Family Conflict, Parental Stress, and Work Centrality Among Parents of 0–4‑Year‑Old Children with Neurodevelopmental Disorders
Translation to Hebrew and Arabic and validation of the translated version of a new pain evaluation tool for people with intellectual and developmental disability
למידה באמצעות ספר דיגיטלי מונגש מבוסס מודל ה- UDL (Universal Design for Learning) בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
Learning Via an Accessible Digital Book Based on the UDL (Universal Design for Learning) Model among Adolescents and Adults with Intellectual Developmental Disabilities