×

חול צלול – פרויקט גמר של יונתן גולדשטיין , תלמיד במגמת הקולנוע וטלוויזיה בקריית החינוך “רביבים” ראשון לציון, עם צוות מחבריו התלמידים.

הסרט הופק בהתנדבות ללא מטרת רווח של אנשי הצוות והשחקנים צולם באזור הנגב ליד מדרשת בן גוריון בחודש ינואר 2015.
מטרת הסרט לשמש ככלי הסברה והטמעת ערכים בנושא לתלמידי בי"ס ,
ולסייע לילדים אחרים, שגם להם קרובי משפחה עם מוגבלויות שכליות שלא העזו לחשוף את הנושא כפי שקרה ליונתן, עד לעצם ביצוע הסרט.

זהו סיפורם של דן, אסתר ושירלי.
דן הוא ילד בן 14, אשר לכבוד יום הולדתו סבתו – אסתר, אישה מבוגרת בסביבות גיל ה-50, מחליטה להגשים לו חלום ולקחת אותו לקורס צלילה מתנה באילת. דן מתרגש מהמתנה ומההזדמנות שתהיה לו לבלות זמן עם סבתו, אך הכל מתנפץ כאשר דודתו של דן, ביתה של אסתר – שירלי – אישה בסביבות ה-30 לחייה מצטרפת אליהם לנסיעה. שירלי, בעלת מוגבלות שכלית ומערכת היחסים שלה עם דן קשה ומורכבת. דן תמיד התבייש בה, לא הבין אותה ולא הצליח ממש לתקשר איתה. בנוסף לבעיות שיש לו עם דודתו, הוא מרגיש שסבתו אוהבת יותר את ביתה מאשר אותו, ושהוא תמיד צריך להתחרות עם שירלי על תשומת ליבה ואהבתה של אסתר.
במהלך הנסיעה הרכב נתקע באמצע המדבר, ושלושת הדמויות מוצאות את עצמן באמצע "חור" נידח בשום – מקום. הם נאלצים להתמודד אחד עם השני, ללמוד להכיר את עצמם ואת משפחתם, וגם להתמודד עם כל הבעיות, הכעסים והרגשות שהם הדחיקו והסתירו במהלך השנים.
דרך שיחות קטנות שמתפתחות ביניהם ועד לריבים סוערים ואלימים, הם יגלו מהי המהות האמתית של משפחה ועד כמה הם בעצם תלויים אחד בשני.

קרן שלם תמכה במימון הסרט.

 

 


פריטים קשורים