המחקר עוסק בסטודנטים עם מוגבלות שכלית (מש"ה) המשתתפים בפרוייקט "עוצמות" - שילוב אקדמי בן 3 שלבים לבוגרים עם מש"ה, כדלהלן: שלב א' - העשרה אקדמית מותאמת בקבוצה: סטודנטים בעלי מגבלה ...
עידוד אוטונומיה בקבלת החלטות הינו בעל חשיבות רבה עבור מתבגרים עם מוגבלות ומהווה את הבסיס להתפתחותה של הגדרה עצמית. מחקר זה השווה בין 69 מתבגרים עם מוגבלות לאחד מהוריהם באמצעות ...
מאגר כלי המחקר בעברית כולל כלים כמותיים ואיכותניים שחיברו חוקרי וחוקרות המכון. קהל היעד של המאגר הוא קהילת החוקרים בתחום מדעי החברה בארץ, ובהם חברי סגל אקדמי, סטודנטים לתארים מתקדמים, ...
לימודי מוגבלות הוא שדה מחקר אינטר-דיסציפלינרי הבוחן בחינה חברתית-ביקורתית מגוון רחב של סוגיות בעולם המוגבלות. לימודי מוגבלות הוא שדה מחקר מתפתח בעולם, ובשנים האחרונות הוא מתפתח גם בישראל. מטרת מאגר ...
מטרת המחקר המתואר היתה לבחון הבדלים בין אחיות לאחים בנוגע לתפיסת מוכנותם לתפקיד עתידי של אפוטרופוס ל אֲחֵיהֶם עם מוגבלות התפתחותית (אוטיזם או מוגבלות שכלית), לאמונתם ביכולתם של אֲחֵיהֶם לקבל ...
הפישוט הלשוני בוצע במסגרת בקורס האקדמי - "הפרעות בתקשורת במעגלי החיים אצל אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית". סגל הקורס: ד"ר סמדר פתאל וגב' טל אורון, החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב, ...
מתוך ההקדמה - הספר "מוגבלות שכלית התפתחותית – תיאוריה, מחקר והשלכות יישומיות" מספק ידע תאורטי רחב ועדכני לצד התייחסות יישומית לסוגיות שונות ומהותיות הקשורות לאנשים עם מש"ה, ומשלב ממצאי מחקרים ...
קרן שלם- הקרן לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות ברשויות המקומיות עוסקת בפיתוח והנגשת ידע מקצועי לעוסקים בתחום ובשנים האחרונות החלה גם לפתח סביבות למידה מקוונות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית ...
הסדר פשרה בתיק בין סטודנט עיוור למכללה בה הוא לומד מזכיר לנו כי בישראל של היום אנו רחוקים משוויון אמיתי עבור סטודנטים עם מוגבלות. קרדיטים נוספים : מרכז מינרבה לזכויות ...
החינוך המיני- חברתי נועד לתמוך ולחזק את היכולת של התלמיד, במטרה לאפשר ביטוי של מיניותו הטבעית באופן בריא ונכון להתפתחות האישית, ולסביבתו, וזאת על מנת לסייע ביצירת קשרים חברתיים ואישיים ...