מטרת המאמר הנוכחי מסוג "חכמת המעשה" הייתה: לתאר את מרכיבי ההצלחה בטיפול באוכלוסיית קצה עם אבחנה כפולה של מש"ה בינונית – קשה בשילוב הפרעת נפש והתנהגות מורכבת, המתגוררים במחלקה סגורה ...
מטרת הסקירה להציג מענים אינטגרטיביים בקהילה עבור ילדים ובני נוער עם קשיים נפשיים, במדינות נבחרות, בהיבטים של מודל פעולה, פרקטיקות מיטיבות (best practice) ומדדים להצלחה, ולספק למקבלי ההחלטות תמונת מצב ...
השתלבות תלמידים עם מוגבלויות במערכת החינוך מהווה שדה רחב ומגוון, הן מבחינת ההטרוגניות של התלמידים המשתלבים במערכת הרגילה ורמת תפקודם, והן במודלים השונים של שילוב: שילוב של כיתה קטנה בבית ...
בקרב כלל האוכלוסייה וגם בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית אנו רואים קושי לתפעל את תוכנת הזום. קושי זה נובע מטעמים רבים ביניהם: תפעול של מערכת טכנולוגית המבוססת על ידע מוקדם ...
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ סמי אבו שחאדה ומוצגים בו מידע ונתונים על ילדים עם מוגבלות בחברה הערבית במעונות יום שיקומיים ובגנים בחינוך המיוחד. האחריות על מערך המסגרות לילדים עם ...
במגזר הציבורי חשופות בו בזמן לשלושה סוגים של אפליה: אפליה מגדרית, אפליה 2 מורות חירשות מעמדית ואפליה על רקע מוגבלות. כנשים חירשות העובדות במערכת החינוך, המורות נתונות למצב מתמשך של ...
שמירה על היגיינה ובריאות הפה חשובה לכל אדם, אך על אחת כמה וכמה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וזאת בשל העובדה כי לעיתים הם מתקשים בפעולת צחצוח השיניים או שהם ...
ספר המציג שלושים שנה של סיפורי חיים בקהילה של אנשים עם מוגבלות שכלית ו/או התפתחותית. הספר, בשפה האנגלית, הינו דיגיטלי ובשימוש חופשי, הוא מציג אינפוגרפיקות, תמונות ושפה נגישה, וכן נקודות ...
מסמך הבנות עם הבנקים בנוגע לחשבונו של מקבל ההחלטות. שמטרתו להבהיר את מעמדו של תומך בקבלת החלטות בחשבונו של מקבל ההחלטות. מסמך זה חשוב להטמעת המודעות להליך זה בקרב הבנקים ובהמשך, ...
המודל הפדגוגי (ג. ק. ג)- (גדול בחשיבה, קטן בהתאמה, גדול ביישום) מיועד לאוכלוסיית התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מטרת המודל הפדגוגי היא לתעל את העשייה החינוכית תוך מתן דגש על ...