עבודת גמר לתואר M.ED באוריינות חזותית בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. המחקר עוסק בתכנון וחידוש חצרות אשכול גנים בחינוך המיוחד לילדים עם לקויות קוגנטיביות, מוטוריות וחושיות
במדינות המערב קיימת, מזה מספר עשורים, מגמה כללית לשלב ילדים עם מוגבלויות שונות במערכות חינוך רגילות, במקום להוציאם למערכות חינוך מיוחדות נפרדות, כפי שהיה נהוג בעבר. נטייה זו לשילוב (inclusion) ...
קהילת הושעיה מקבלת את אות ההוקרה המיוחד לקהילה מחבקת על יוזמה קהילתית, התנדבותית להקמה של מסגרת חברתית המשלבת ילדים ונוער עם מוגבלות שכלית ונכויות בחיים פעילים ועשירים בקהילה. לסרטון ...
מצגת על פעילות האגף לנכים ואוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים הקיימת במתנ"ס דבוריה שהוצגה ביום העיון לזכרו של המפקח מוחמד סכניני ז"ל. מתנ"ס דבוריה זכה בשנת 2013 בשתי תכניות מצטיינות במסגרת תוכנית ...
מתוך אתר מנהל חברה ונוער : "מציאות החיים במדינת ישראל מפגישה אותנו לא אחת עם מצבי חירום וחוסר ודאות. מצבים אלה מעמידים אותנו כיחידים וכאומה בפני התמודדויות אישיות ולאומיות, הדורשות ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. איחור התפתחותי כללי מוגדר כאיחור בשני צירי התפתחות לפחות, לרוב מאותר ומאובחן בגיל שנה וחצי עד גיל שלוש, ונחשב לאבחנה המקדימה לפיגור שכלי. ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר מתמקד במבנה הלקסיקון ובקשרים שבין אוצר המילים לבין הדקדוק המתפתח אצל ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, עם תסמונת וויליאמס או תסמונת דאון, ...
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. עבודה זו תתמקד בבחינה של תרומת משתנים ברמת הפרט והקהילה, להסבר הבדלים בהסתגלותם החברתית- רגשית של ילדים עם צרכים ...
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר זה נבדקו אינטראקציות תקשורתיות-חברתיות כפי שהם באים לידי ביטוי במודל שילוב חדשני, שמציעים שני בתי-ספר מחיפה: אחד לחינוך ...
התוכנית הארצית "מצוף" פותחה על מנת לצמצם את תופעת מיעוט הדיווח ולהגברת המודעות בקרב אנשי המקצוע לסוגיית הפגיעה הגבוהה יותר בילדים עם מוגבלויות בהשוואה לילדים ללא מוגבלויות. התוכנית הינה שותפות ...