×
מציג 10 תוצאות מתוך 129

שעת חירום – קובץ פעילויות ומידע

מחברים נוספים : רינה שבתאי
 מתוך אתר מנהל חברה ונוער : "מציאות החיים במדינת ישראל מפגישה אותנו לא אחת עם מצבי חירום וחוסר ודאות. מצבים אלה מעמידים אותנו כיחידים וכאומה בפני התמודדויות אישיות ולאומיות, הדורשות ...

יכולת ניבוי של פיגור שכלי, בילדים אשר אובחנו בגיל צעיר כסובלים מאיחור התפתחותי כללי

מק"ט 71 | מחברים נוספים: שחר שפר, בת חן עמיר, אירנה ווסיקר, אודליה לאון
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. איחור התפתחותי כללי מוגדר כאיחור בשני צירי התפתחות לפחות, לרוב מאותר ומאובחן בגיל שנה וחצי עד גיל שלוש, ונחשב לאבחנה המקדימה לפיגור שכלי. ...

רכישת שפה אצל בעלי תסמונת וויליאמס ובעלי תסמונת דאון – הלקסיקון המוקדם

מק"ט 83
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר מתמקד במבנה הלקסיקון ובקשרים שבין אוצר המילים לבין הדקדוק המתפתח אצל ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, עם תסמונת וויליאמס או תסמונת דאון, ...

קבוצות צמי”ד בצופים, לילדים עם צרכים מיוחדים

מק"ט 580 | מנחה : ד"ר מיכל אליגון
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. עבודה זו תתמקד בבחינה של תרומת משתנים ברמת הפרט והקהילה, להסבר הבדלים בהסתגלותם החברתית- רגשית של ילדים עם צרכים ...

עידוד אינטראקציות תקשורתיות חברתיות בקרב תלמידי החינוך הרגיל ותלמידי החינוך המיוחד באמצעות שיעורי בחירה משותפים במסגרת הניסוי: ממרחק למרחב

מק"ט 590 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר זה נבדקו אינטראקציות תקשורתיות-חברתיות כפי שהם באים לידי ביטוי במודל שילוב חדשני, שמציעים שני בתי-ספר מחיפה: אחד לחינוך ...

ערכת מנחה בנושא איתור ילדים, צעירים ובוגרים עם מוגבלות במצבי סיכון

לאנשי מקצוע מתחומי החינוך, הרווחה והבריאות
התוכנית הארצית "מצוף" פותחה על מנת לצמצם את תופעת מיעוט הדיווח ולהגברת המודעות בקרב אנשי המקצוע לסוגיית הפגיעה הגבוהה יותר בילדים עם מוגבלויות בהשוואה לילדים ללא מוגבלויות. התוכנית הינה שותפות ...

זמינות שירותים בקהילה לילדים עם צרכים מיוחדים

 בהמשך לסקר שנערך ע"י מכון ברוקדייל בנושא : ילדים עם צרכים מיוחדים: הערכת צרכים וכיסוים על ידי שירותים שנערך בשנת 1997 הוועדה לזכויות הילד בראשות חבר הכנסת זבולון אורלב יזמה ...

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר יסודיים: מעקב אחר יישום “פרק השילוב” בחוק חינוך מיוחד

מחברים נוספים : אלן מילשטיין, מירב מרום
בסוף שנת 2002 התקבל תיקון מספר 7 לחוק חינוך מיוחד, הידוע בשם "פרק השילוב". אמנם, לפני חקיקת החוק כבר שולבו ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה (להלן: תלמידים משולבים), ...

הקשר בין תובנה אימהית לעולם הפנימי של הילד, רגישות אימהית, והתקשרות: המקרה של ילדים עם לקות אינטלקטואלית

מק"ט 33
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. הספרות בפסיכולוגיה התפתחותית מניחה, שתובנה אימהית כלפי עולמו הפנימי של הילד, הינה התשתית הנדרשת להתנהגות אימהית רגישה, והבסיס להתקשרות בטוחה בין הילד לאמו. ...

יחסי אם-ילד, אב-ילד ותפקיד האב במשפחות לילדים עם פיגור שכלי

מק"ט 37 | מחברים נוספים: יעל ברק לוי
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר עוסק ביחסי הורה-ילד במשפחות לילדים בני 4-6.5 בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), מתמקד במעורבות האב, ובקשר בין מעורבות האב לאינטראקציית אם-ילד ואב-ילד. ...

מציג 10 תוצאות מתוך 129