×

התערבויות הדרכה של מעסיקים במקומות עבודה בתעסוקה נתמכת והשפעתן על עמדות מעסיקים

מחברים נוספים : אורלי שפירא לשצ'ינסקי

מחקר זה בוחן את האפקטיביות של התערבויות הדרכה בארגונים ציבוריים, מוסדיים ופרטיים לקידום עמדות חיוביות בקרב מעסיקים כלפי גיוס אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית (IDD) במסגרות תעסוקה נתמכת.
שיטת המחקר: המחקר כלל 60 מעסיקים שחולקו לשלוש קבוצות: לימוד באמצעות סרטוני מקרה (video case studies), ניתוח מקרי בוחן כתובים, וקבוצת ביקורת. במהלך שנה, המשתתפים השתתפו בתשע התערבויות הדרכה מובנות. נמדדו שלושה משתנים פסיכולוגיים: העצמה פסיכולוגית, מסוגלות עצמית ועמדות כלפי העסקת אנשים עם מוגבלות – לפני ההתערבות, מיד לאחריה ו-6 חודשים לאחר מכן.
ממצאים עיקריים:
• מעסיקים שנחשפו לסרטוני מקרה הפגינו עמדות חיוביות יותר מאלו שעסקו בניתוח מקרי בוחן כתובים
• נמצא קשר חיובי בין אסטרטגיות ההתערבות (סרטונים וניתוח מקרים) לבין האפקטיביות שלהן
• ההשפעות הפסיכולוגיות החיוביות נמשכו 6 חודשים לאחר ההתערבות
• שיפור משמעותי נמצא בכל שלושת המשתנים: העצמה פסיכולוגית, מסוגלות עצמית ועמדות לגיוס
משמעות מעשית: המחקר מציע שהדרכה המספקת סביבה תומכת למעסיקים המעסיקים אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, ומאפשרת להם להתמודד עם דילמות אתיות, מובילה לשיפור במדדים הפסיכולוגיים שלהם לאורך זמן. סרטוני סימולציה אותנטיים המציגים חוויות ניהוליות מהחיים האמיתיים הוכחו כיעילים בטיפוח ממדים פסיכולוגיים חיוביים.
תרומה: המחקר מקדם כוח עבודה מכיל ומגוון יותר ומספק כלים מעשיים למחלקות משאבי אנוש ולמעסיקים.

המחקר נערך במימון קרן שלם.

 
 
 

פריטים קשורים