A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

מפגש מקצועי בנושא - פנאי לאנשים עם צרכים מיוחדים במרחב הכפרי    

 מוזמנים:
מנהלי מחלקות רווחה ממ"א ורכזי תחום בעצ"מ במועצות האזוריות
בכירים ומפקחים במנהל מוגבלויות - משרד הרווחה והשירותים החברתיים
קרן שלם

 

סדר יום ישלח בהמשך.



כנס "שייכים", הכנס הבינלאומי המשותף לאקים ישראל ולארגון 'אינקלוז'ן' העולמי   שיערך בין התאריכים 24-25 בנובמבר 2019 | במלון דיויד אינטרקונטיננטל, תל אביב  

 אנו שמחים לבשר על פתיחת ההרשמה לכנס "שייכים", הכנס הבינלאומי המשותף לאקים ישראל ולארגון 'אינקלוז'ן' העולמי- ארגון הגג הבינלאומי של אנשים עם מוגבלות שכלית ומשפחותיהם. הכנס יתקיים בין התאריכים 24-25 בנובמבר, 2019, במרכז הכנסים של מלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

הכנס יפתח במעמד כבוד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין.
 
מטרת הכנס הינה הטמעת תפיסות עדכניות ממוקדות אדם למדיניות הציבורית לתמיכה באנשים עם מוגבלות בישראל, כך שתכלול את ערכי ההכללה וזכות הבחירה של האדם, ברוח "שום דבר עלינו בלעדינו".  להמשך קריאה
 
נשמח לראותכם בין משתתפי הכנס!
 
להרשמה לחצו כאן
 
לאתר הכנס
 
לסדר היום ותוכנית הכנס
 
לפרטים נוספים: 
מזכירות הכנס

דוא"ל:
torkabi@paragong.com



"בזכות ולא בחסד" - התפתחות קריירה לאנשים עם מש"ה בתעסוקה בשוק העבודה התחרותי   מחברים נוספים : ד"ר מיכל פוקס-וילף  

מתוך המאמר :

"במאמר זה נתייחס למודלים ולמגמות פורצות דרך בנוגע להעסקתם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בעבודה בקהילה. נתייחס לשינויים שחלו בתפיסות, בגישות ובמודלים שליוו אותנו בעבודתנו ונרחיב על הטמעת מודל אוריינטציית עתיד (Seginer, 2005; 2009; 2012) ,
שהיווה בסיס לפיתוח מסלול קריירה אישי רב שלבי לאדם עם מוגבלות שכלית. כמו כן, נתייחס במאמר ליצירת תכניות התערבות מעבריות לתלמידים, כבסיס לבניית הזהות התעסוקתית ותחושת מסוגלות עצמית תעסוקתית. נדגיש גם את מקומה של האחריות החברתית ביצירת שוויון זכויות והזדמנויות בתעסוקה, באמצעות יצירת הנגשות והתאמות, כגון קידום חקיקה ופישוט חוקי עבודה ("הזכויות שלי כעובד" חוברת הסבר, אלווין ישראל, 2014)"
 
פילר, מ' ופוקס-וילף, מ' (2018). "בזכות ולא בחסד" התפתחות קריירה לאנשים עם מש"ה בתעסוקה בשוק העבודה התחרותי. שיקום, 62-69.

המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת "שיקום" ביטאון עמותת חומש.

להורדת המאמר
 
 

לפריט המלא
קרא | הורד


צהרון תומך שילוב    

מתוך המאמר :
"יותר ויותר ילדים עם מוגבלויות משולבים כיום בבתי ספר של מערכת החינוך הכללית.
"חינוך מכיל", (inclusive education), מונח המשמש לתיאור תהליך השתתפותם של ילדים אלה במערכת החינוך הרגילה, מאפשר להם לממש את זכותם הבסיסית להיות חברים שווים בחברה וללמוד בסביבה טבעית רגילה, ונוסף לכך מקטין את הסיכון שיחוו הפרדה ובידוד.
החינוך המכיל מממש את ההשקפה הרווחת כיום בעולם לא רק לגבי מערכת החינוך אלא גם ביחס למקומם בחברה של בני אדם עם מוגבלויות.
לשילובו של ילד במסגרת החינוך המכיל השלכות על חייהם של כל בני משפחתו, כמו גם על התפתחות זהותו האישית. השלכות אלו הובילו קבוצת הורים לילדים עם מוגבלויות
הלומדים בבתי ספר כלליים לקדם יחד עם בית איזי שפירא תוכנית ייחודית של "צהרון תומך שילוב"."
 
המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.
 
לקריאת המאמר לחץ כאן.

לפריט המלא
קרא | הורד


המדריך השלם להתנדבות של בני נוער עם מוגבלות    

 מדריך זה מכיל הנחיות, פעולות, הצעות ודגשים לארגונים ולאנשים פרטיים המעוניינים לשלב בני נוער עם מוגבלות בפעילויות הכוללות מעורבותחברתית והתנדבות משמעותית. הוא נועד הן לקוראים המעוניינים לרכוש ידע התחלתי בהתנדבות של בני נוער עם מוגבלות והן למומחים בתחוםזה המעוניינים להרחיב את הידע שלהם בנושא זה.

באתר החדש תמצאו סל גדול של כלים וגם סרטון שמסביר איך לעשות שימוש בכלים.

להורדת המדריך 
 
 
 

 

לפריט המלא
קרא | הורד


שירות מכוון אדם - ערכים ונורמות במתן שירות    

מתוך המאמר :
"אישרורה של האמנה בישראל היווה הצהרת כוונות בהתייחס לעיצוב פני החברה ושירותים עבור אנשים עם מוגבלויות. לאורם של תהליכים מורכבים אלו, אימץ מינהל המוגבלויות שבמשרד הרווחה את גישת "שירות מוכוון אדם". שלום ולהבי (2018) ציינו כי התבססותה של גישה זו וההחלטה על תרגומה למדיניות במתן השירות הינה תוצר של שלושה כוחות מרכזיים: האחד - האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות. השני - התבססותה של מנהיגות אנשים עם מוגבלות והשלישי - תמורות שחלו במאפייני המינהל הציבורי-ממשלתי,  המכוונות ליצור משילות ציבורית חדשה ובכללה יצירת שותפויות בין מגזריות ושיתוף לקוחות בקבלת החלטות הנוגעות לחייהם. על אף השימוש השכיח במושג זה בשנים האחרונות, נראה כי ארוכה הדרך לתרגומו המלא לפרקטיקה. מינהל מוגבלויות שבמשרד העבודה והרווחה בישראל שוקד בימים אלה על הבניית גישה זו, הממוקדת ביכולותיו של הפרט וברצונותיו ורואה בו אדון לחייו והטמעתה בקרב נותני השירותים וצרכניהם (דניאל, 2018.)
 
מאמר זה יציג את שורשיה הערכיים של תפיסת שירות מוכוון אדם ויציע קווים מנחים ליישומה."
 
המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.
 
לקריאת המאמר לחץ כאן.

לפריט המלא
קרא | הורד


שמרו את התאריך למפגש מקצועי בנושא - פנאי לאנשים עם צרכים מיוחדים במרחב הכפרי   שיתקיים ב- 15.10.19 בין השעות 09:30-15:00 במועצה אזורית דרום השרון  

 

 

 

Save the date!

15/01/2020

09:30-15:00


מפגש מקצועי

"פנאי לאנשים עם צרכים מיוחדים במרחב הכפרי"

המפגש יתקיים במועצה אזורית דרום השרון


מוזמנים:
מנהלי מחלקות רווחה ממ"א ורכזי תחום בעצ"מ במועצות האזוריות
בכירים ומפקחים במנהל מוגבלויות - משרד הרווחה והשירותים החברתיים
קרן שלם

 

סדר יום ישלח בהמשך.

 

 צילום : Hamed Saber

 



הזכות להורות של אנשים עם מוגבלויות נפשיות ושכליות- התפתחותיות: תפיסה חלופית של 'הורות' כאמצעי לקידום זכויות   מק"ט 639| מנחה: פרופ' גדעון ספיר  

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם
ההורות מהווה, בדרך כלל, חלק נכבד מחייו של האדם הבוגר, וכפועל יוצא מכך, זכותם של אנשים עם מוגבלויות להקמת משפחה בשוויון עם אחרים מעוגנת באמנה הבינלאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. אולם, בחינת החקיקה והמדיניות החלה בישראל בתחום ההורות ובתחום המוגבלות משקפת גישה הפוכה, אשר מגבילה ומונעת הורות של אנשים עם מוגבלויות, ובפרט מוגבלויות שכליות-התפתחותיות ונפשיות. מחקר זה בוחן את הסיבות לפער, הנעוצות הן באפיוניה המיוחדים של ההורות והן בדרך בה היא נתפסת על ידי רשויות השלטון, ומציע לאמץ תפיסה חלופית של הורות, המתמקדת לא רק בהורות כתפקיד ("הגישה התפקידית-בלעדית") אלא גם בהורות כהתפתחות אישית וכמערכת יחסים ("הגישה התהליכית-יחסית"). בתפיסה חלופית זו קיים פוטנציאל לגשר על הפער בין האידאל התיאורטי של שוויון הזכויות לבין חתירה לשוויון זכויות בתחום ההורות בפועל. ברוח הגישה האוניברסלית למוגבלות, אימוץ התפיסה החלופית ייטיב לא רק עם הורים עם מוגבלות אלא גם עם הורים ללא מוגבלות, שכן רובם ככולם חווים קשיים קבועים או זמניים בתפקודם בשלביה השונים של ההורות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


הנגשה לשונית עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית: השפעת הביטוי המרפרר על הבנה של טקסטים   מק"ט 650| מנחים: פרופ' אורנה פלג וד"ר סיגל עוזיאל-קרל  

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם
ההנחיות לביצוע הנגשה לשונית עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) זמינות לשימוש הקהילה המקצועית, אך עד כה נבדקו אמפירית באופן מוגבל. כדי לבחון את יעילותן, בודדנו תחילה עיקרון אחד: ההנחיה להעדיף שמות עצם מלאים על פני כינויי גוף. לדוגמה, "הרופא בדק את דני. הרופא [שם עצם מלא] נתן לדני תרופה", לעומת "הרופא בדק את דני. הוא [כינוי גוף] נתן לו תרופה". הנחיה זו נבחרה כיוון שאינה עולה בקנה אחד עם ממצאים קודמים לפיהם בקרב אנשים שהתפתחותם תקינה, הרפרור לישות קודמת באמצעות חזרה על השם קשה יותר לעיבוד מאשר רפרור באמצעות כינויי גוף (Gordon, Grosz, & Gilliom, 1993). אפקט זה, "קנס השם החוזר", מתקיים כשהישות שאליה מרפררת האנאפורה היא הישות הבולטת ביותר במשפט. מאידך, כיוון שמחקרים אחרים מציינים לקות בזיכרון כגורם להבדלים בתהליכים אנאפוריים (Almor, 2000), שיערנו כי החזרה על השם תקל על אנשים עם מש"ה את העיבוד. הנבדקים קראו טקסטים קצרים: במשפט הראשון הוצגו שתי ישויות, ובמשפט השני התבצע רפרור חוזר לישויות באמצעות כינויי גוף או חזרה על השמות. אחרי כל טקסט נשאלו שאלות הבנה וזמני התגובה נמדדו. בניגוד להשערתנו ולהנחיית ההנגשה, בקרב הנבדקים עם מש"ה לא נמצא יתרון לתנאי השם החוזר. הממצאים מראים את החשיבות של בדיקה אמפירית להנחיות ההנגשה.
.

 

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


איך לדבר עם אדם עם אוטיזם   תרגום : יעל סגל עריכה : אולגה בן חי  

 -

How to Relate to an Autistic Person
 This article was co-authored by  Trudi Griffin, LPC Trudi Griffin is a Licensed Professional Counselor in  Wisconsin. She received her MS in Clinical Mental Health Counseling from Marquette University in 2011.
 
תורגם מאנגלית מאתר : wikiHow
ניתן אישור לתרגום בהתאם לרישיון : Creative Commons
תרגום: יעל סגל מחברת Manpower Group Solutions
באמצעות אגף בכיר קשרי חוץ ודוברות, משרד הרווחה והשירותים החברתיים.
(המאמר תורגם על ידי אדם ללא אוטיזם מתוך ניסיון לשמור על כבוד ורגישות. התנצלותנו מראש על ניסוח שיכוללהיתפס בתור פוגעני או מתנשא)
 
 
 
 
להורדת המאמר בעברית
לקריאת המאמר באנגלית

 

לפריט המלא
קרא | הורד