מאמר זה מתמקד באוכלוסייה הנתמכת וצרכיהם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ונכויות התפתחותיות. מאמר זה הינו חלק מתוך 3 מאמרים נוספים, אשר באים לחלוק את מחשבותיהם של החוקרים בנושאים קריטיים הקשורים לטרמינולוגיה, הגדרה וסיווג בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית, תוך בחינת המציאות העולה מהשדה. כל זאת בזמן שהחוקרים עובדים על כתיבת הגרסה ה-11 ל-AAIDD ((American Association on Intellectual and Developmental Disabilities. במאמר נעשתה הבחנה בין שירותים תומכים טבעיים לבין כאלו שבתשלום. הבחנה זו עזרה לבדל את השירותים, הנוטים להיות בעלי השוואה 'לתכנית" בה "מידה אחת מתאימה לכולם", ולהתמקד בצורך בתמיכה אישית, המבוססת על הצרכים הייחודיים של הפרט.
פריטים קשורים
הורות עם מוגבלות בראי המשפט הישראלי: ניתוח עומק של פסיקה בנושא הורים עם מוגבלויות בישראל
Parenting with Disabilities in the Light of Israeli Law: An In-Depth Analysis of Case Law Regarding Parents with Disabilities in Israel
מודל עבודה "שירות ממוקד אדם בטיפולים דנטליים לאנשים עם מוגבלות" מטעם בית איזי שפירא – הערכה איכותנית לבחינת ההשפעה של המודל מנקודת המבט של צוות המרפאה והורים/מלווים של מקבלי שירות עם מש"ה
Beit Issie Shapiro’s “Person-Centered Dental Care for Individuals with Disabilities” practice model: a qualitative evaluation of the model’s impact from the perspectives of clinic staff and parents/caregivers of service users with intellectual and developmental disabilities (IDD)
Translation to Hebrew and Arabic and validation of the translated version of a new pain evaluation tool for people with intellectual and developmental disability