×
מציג 7 תוצאות מתוך 637

אתר קרן שלם מהווה מאגר מידע מוביל בארץ בשפה העברית בתחום המוגבלות השכלית. במהלך השנים הרחיבה הקרן את מאגר המידע גם לתחומי מוגבלות נוספים. לעמוד זה מועלים מאמרים ומחקרים בתחומי המוגבלות אשר חוקרים מהארץ והעולם ביקשו לשתף עם קהיליית אנשי המקצוע בתחום.

 

כותבים המעוניינים לפרסם במאגר מידע זה מוזמנים לפנות לשרון גנות, מנהלת ידע ומחקר: [email protected]

ילדים עם נכויות במצבי סיכון: תמונת מצב בתחום המניעה והטיפול

מחקר אשר נועד להעריך האם התכנית הניסיונית "מסיכון לסיכוי" היא תכנית שניתנת ליישום כתכנית נוספת הנותנת שירותי חינוך לילדים עם צרכים מיוחדים מלידה עד גיל 3, על רצף השירותים הניתנים ...

כמה אנחנו שונים/כמה אנחנו דומים

מחברים נוספים : חיה אמזלג באהר
מטרת העל שהוצבה למפעל המיוחד "כמה אנחנו שונים / כמה אנחנו דומים", היא – "בניית בסיס חיובי לקליטה חברתית של הילד המיוחד ומשפחתו בחברה הישראלית". דו"ח הערכה זה מסכם  את ...

פעילות גופנית מכלילה

מחברים נוספים : רחל טלמור, ישעיהו הוצלר
המחקר מציג תוצאות פרוייקט שנערך במרכז ספורט לנכים "ספיבק" ברמת גן, שמטרתו להדגים את הדרך לשילוב תלמידים ללא מוגבלויות יחד תלמידים בעלי מוגבלויות פיזיות מורכבות. ייחודו של הפרוייקט הוא בכך ...

מדברים בעד עצמם – סינגור עצמי של לומדים עם לקויות למידה

זהו ספר העוסק בסינגור עצמי של לומדים בעלי לקות למידה. המסר העיקרי של הספר הוא שילד צריך לקחת אחריות על הלקות שלו, כדי שיוכל לדאוג לאינטרסים שלו ולקדמם. בספר שני ...

לקראת הגדרת המושג “איכות חיים” בעבודה סוציאלית

מחברים נוספים : יוחנן ווזנר
המאמר סוקר את המסגרות המושגיות השונות אשר מוצעות בספרות להגדרת המושג "איכות חיים", כמו גם את הגישות המחקריות הנגזרות מהן, במטרה לסלול את הדרך לבחירת הגדרה רלוונטית למקצוע העבודה הסוציאלית. ...

ילדים עם צרכים מיוחדים: הערכת צרכים וכיסוים על ידי השירותים

חוקרים נוספים : ברנדה מורגנשטיין, מלכה שימעל, גלית ריבליס
ילדים עם צרכים מיוחדים במדינת ישראל מקבלים מענים ממגוון נותני שירותים : קופות החולים, משרדים ממשלתיים (רווחה, חינוך בריאות) רשויות מקומיות, ארגונים ועמותות ואף שירותי המגזר הפרטי. מטרת המחקר המשותף ...

יעילות ה”סנוזלן” בהתערבות בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המפגינים התנהגות בלתי מסתגלת

מחברים נוספים : שולה פרוש, מנפרד גרין, דנה רוט
על המחקר - ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עשויים לחוות את הסביבה ככאוטית, מאיימת, מבלבלת ויוצרת גירוי יתר או תת גירוי. הם עשויים להגיב לסביבה זו בהתנהגות בלתי מסתגלת. מחקר זה ...

מציג 7 תוצאות מתוך 637