A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

החלה ההרשמה לקורס ההכשרה למפשטים לשוניים – שפתיים וגרפיים, בקרייה האקדמית אונו    

החלה ההרשמה לקורס ההכשרה למפשטים לשוניים – שפתיים וגרפיים, בקרייה האקדמית אונו.
מטרת הקורס להכשיר אנשי מקצוע שיוכלו לפשט ולהנגיש טקסטים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. קרן שלם מבין הארגונים אשר הניע את מהלך פיתוחו של קורס זה ואף רתמה אליו שותפים נוספים.  הקורס הוכר כקורס מקצועי המקנה תעודה רשמית מוכרת מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
 
פיתוח הקורס נעשה בשיתוף :
ג'וינט ישראל מעבר למוגבלות
מינהל מוגבלויות, משרד העבודה והרווחה
נציבות שוויון זכויות – משרד המשפטים
קרנות הביטוח הלאומי
 
פרטים בקבצים המצורפים
קורס מפשט לשוני גרפי
קורס מפשט לשוני שפתי
 
כל המידע הנוסף והרישום ביחידה ללימודי תעודה והמשך של הקריה האקדמית אונו.
טלפון : 03-5156370  או במייל : hutz@ono.ac.il
ניתן לפנות גם באופן ישיר לרכזות ההשמה : עדי - 050-7988007   חופית - 050-6372721

 



קול קורא להגשת בקשות למענקים לתמיכה מקצועית בתחום המוגבלויות, במחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות והאזוריות 2020-2021 תשפ"א    

קרן שלם, שואפת ופועלת לשיפור מתמיד באיכות חייהם של אנשים עם מש"ה, ומקדמת את המודעות לאוכלוסייה זו בקרב כלל החברה הישראלית.
ועדת פיתוח מקצועי של קרן שלם שמחה לעדכן על יסודו של אפיק מענקים חדש לתמיכה מקצועית במחלקות לשירותים חברתיים- תחום מוגבלויות, להעשרת הצוותים בכל הקשור לטיפול ולמעגל חייו של האדם עם מוגבלות ומשפחתו, וברוח התפיסה המקצועית של "שירות מוכוון אדם".
הקרן רואה באפיק זה הזדמנות לפיתוח מענים מותאמים לכל רשות ורשות, להצפת צרכים וללמידה אודותיהם.
 
וועדת פיתוח מקצועי של קרן שלם מזמינה בזאת מחלקות לשירותים חברתיים להגיש הצעות לתוכנית העשרה בתחום המוגבלויות לצוות המחלקה לש"ח.

למידע נוסף על הקול הקורא ותאריכי ההגשה 
 
לפרטים נוספים ולטופס ההנחיות להגשת בקשה
 



פריטי מידע רלבנטיים למודל ה- ICF ושירות מכוון אדם    

המודל הביו-פסיכו-סוציאלי ICF ושירות מוכוון אדם  (2020)  
 
מסמנים/אינדקטורים לשירות מוכוון אדם על פי מודל ה-ICF ובתכניות של מינהל המוגבלויות (2020)
 
לקויות למידה בקרב בוגרים: יישום מודל הבריאות העולמי ה-ICF  כמפתח להבנה של צורכי הפרט – מאמר עמדה(2014)
 
הטמעת מודל ICF במערכת השיקום בישראל במלאת עשור לפרסומו - חקר השירות הפיזיותרפי (2012) 



Evaluation of the pilot program in the field of aging accessible among people with intellectual developmental disabilities and the people around them   Catalog # 890-155-2019 | PhD. Adi Levi Vered, Noga Chen  

This study was carried out by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
The aging process is accompanied by effects that are characteristic the entire population and mainly include reduction and lack of regeneration that are manifested in three dimensions that are integrated with each other and in the aging process The three simensions are 
the biological dimension (physical and cognitive), the emotional dimension and the social dimension. An aging person with intellectual developmental disability experiences the same effects but to these effects are added difficulties caused as a result of and / or associated with the disability itself, such as reducing the connection with the family members who have grown old and leaving them without a significant family support, coping with grief, declining employment and more
In order to assist in proper preparation for old age and to better cope with the expected transitions and challenges, a program has been developed to deliver tailored workshops for people with intellectual developmental disabilities who focus on making the issue of aging accessible, combined with family support and the professional system that accompanies them The program was developed by an inter-organizational team with expertise in this area and working with this population Dr Dalia Nissim, Professional Director of the "Trump Institute" at 'Izzy Shapira House'; Dr. Michal Wolf, Director of the Alvin Haifa and north district; Social Worker Tova Pinkas, Director of the Alvin Jerusalem Day Centers; Avi Holler  director of the day centers for retirees at the Alvin Hasharon and the center district; Gal Azvelos - CEO of 'Gal Dormitories; Noga Spielberg - Professional Manager of 'Gal Dormitories
The program was first transferred as a pilot in the year 2019 at the Center for retirees with intellectual developmental disabilities in two authorities: Holon and Rehovot. The pilot was accompanied by a design evaluation by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund, in order to improve the program / workshops and examine the degree of its success and contribution to the various audiences. The pilot findings are presented in this document

To read the full findings report in Hebrew press here
To view the summarizing presentation of results in Hebrew press here
To read the executive summary in Hebrew press here


Key Words
People with intellectual developmental disabilities
Aging
Shalem Fund study



Perceptions of Life in the Community among Young Adults with Intellectual Developmental Disabilities   Catalog # 139| Other Authors: Prof. Arie Rimmerman, Prof. Malka Margalit  

This work was supported by a grant from Shalem Fund
This report presents findings from five years of longitudinal research that examined life in the community as perceived by young adults with intellectual developmental disabilities and their parents, using quantitative and qualitative methodologies. The study included 126 young persons and their parents. The young  persons’ age at entry to the study ranged from 15-30 years (M = 20.33, SD = 4.00). In line with the United Nations Charter for the Rights of Persons with Disabilities, and to address the lack of longitudinal studies tracing these young people’s quality of life, this research focused on examining the socio-functional person environment model and on exploring resilience factors. Distinct developmental trajectories were identified for the research variables (e.g., quality of life, choice, effort) among the study participants with intellectual disability. In addition, the outcomes highlighted the contribution of young people’s, parental and family variables (e.g., support and effort indices, parental resources, and family climate) in explaining the quality of life in these young people

For the Full text in Hebrew press here
For the English Abstract press here


Key words
People with intellectual developmental disabilities
Young adults
Coping
Emotional resources
Hope
Sense of coherence
Socioemotional adjustment
Families
Resilience
Work
Social relationships
Shalem Fund study



Project to Provide Cognitive Accessibility at Museums and Recreation Sites   Catalog # 142| Other Authors: Hila Rimon-Greenspan, Yossi Freier-Dror& Prof. Shira Yalon-Chamovitz  

This work was supported by a grant from Shalem Fund
Akim Israel in collaboration with the National Insurance Institute of Israel, the Shalem Fund and the Ministry of Social Services initiated and launched a unique project for the cognitive accessibility of museums. Four museums participated in the project, and a fifth museum was used for comparison. In the present study the level of learning and satisfaction of Intellectually disabled visitors was assessed before and after the accessibility process of each museum. The quantitative findings confirm that the change in knowledge is greater in the accessible museums in the non-accessible ones. At the same time, knowledge remains low There was no confirmation that the accessibility of the museums increases satisfaction. Satisfaction was found to be very high prior to making the museums accessible, and it was found to be related to other components like: length of tour, group size, degree of physical access, transitions within the museum, space allotted for guidance (open / closed), accompanying support staff, use of participant name tags, nature of training, using aids, linguistic simplification, using symbols, active learning and creating a fun visiting experience

For the Full text in Hebrew press here
For the English Abstract press here


Key words
People with intellectual developmental disabilities
Accessibility
Museum
Evaluative research
Knowledge assessment
Satisfaction
Language simplification

Shalem Fund study

 



המודל האקולוגי ככלי לפיתוח קוד התנהגות אתי בקרב מדריכי תעסוקה המלווים עובדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בתעסוקה נתמכת   מחברים נוספים : אורלי שפירא לשצ'ינסקי  

אתגרים רבים, הנובעים מחסמים שמעמיד הממסד ומדעות קדומות הרווחות בציבור, מקשים על השתלבות אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשוק העבודה. מאמר זה מתאר מחקר שנועד לבחון את דרכי ההתמודדות של מדריכי תעסוקה עם דילמות אתיות, שהוצגו להם על פי המודל האקולוגי (שנבנה מתוך הגישה האקולוגית שפיתח ברונפנברנר), כשהמטרה היא לפתח כללי התנהגות וקודים אתיים. במחקר נכללו 48 מדריכי תעסוקה נתמכת שהשתתפו במהלך שנה בתשעה מפגשי סדנה. הליך המחקר התמקד בהדרכה קבוצתית בסיוע סדנאות סימולציה בהשתתפות שחקנים, שלאחריהן התנהל דיון רפלקטיבי על פתרון הדילמה הנידונה. דיונים אלה הובילו את מדריכי התעסוקה לגיבוש כללי התנהגות אתיים. התהליך כולו נותח בשיטה איכותנית, ונמצא שהדילמות וכללי ההתנהגות האתית מצויים בכל שכבות המודל האקולוגי, ושפתרון הדילמות נע על רצף שבין יצירתיות  מחשבתית להצבת גבולות בהתאם לנהלים או לחוקים הקבועים בחוק. תרומת המחקר מתבטאת בפיתוח גישה אקולוגית להתמודדות עם דילמות ובפיתוח מסמך ראשוני של קוד אתי בתעסוקה נתמכת, שיש בו כדי להועיל למדריכי תעסוקה בהתמודדותם עם האתגרים האתיים שמציבה תעסוקה של עובדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשוק החופשי.
 
 
המחקר נערך במימון קרן שלם.
 
פרסום מאמר זה באתר קרן שלם נעשה בהסכמת הנהלת מערכת כתב העת "ביטחון סוציאלי" ובהסכמת החוקרות.
 
 
 
 



מיזוג ידע בעולם המוגבלויות   קורס אקדמי ייחודי וראשון מסוגו  

 



הערכת תכנית (פיילוט) להנגשת הזקנה וההזדקנות בקרב אנשים עם מש"ה והמערך שסביבם   מק"ט 890-155-2019| מחברים נוספים : נגה חן  

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם.


תהליך הזקנה מלווה בהשפעות האופייניות לכלל האוכלוסייה וכוללות בעיקר הפחתה וחוסר התחדשות הבאים לידי ביטוי בשלושה ממדים המשולבים זה בזה ובתהליך הזקנה: הממד הביולוגי (פיזי וקוגניטיבי), הממד הרגשי והממד החברתי. אדם מזדקן עם מש"ה חווה את אותן השפעות אך אליהם נוספים קשיים הנגרמים כתוצאה ו/או נלווים למוגבלות עצמה, כגון צמצום הקשר עם בני המשפחה שהזדקנו ומותירם ללא עורף משפחתי משמעותי, התמודדות עם מצבי אבל, ירידה בתעסוקה ועוד.


במטרה לסייע בהכנה מתאימה לקראת גיל הזקנה ולהתמודדות טובה יותר עם המעברים והאתגרים הצפויים, פותחה תכנית להעברת סדנאות מותאמות לאנשים עם מש"ה המתמקדות בהנגשת נושא הזקנה, בשילוב תמיכה של המערכת המשפחתית והמערכת המקצועית המלווה אותם. התכנית פותחה על ידי צוות בין-ארגוני בעל מומחיות בנושא זה ובעבודה עם אוכלוסייה זו: ד"ר דליה נסים, מנהלת מקצועית של מכון טראמפ בבית איזי שפירא; ד"ר מיכל וולף, מנהלת סניף אלווין חיפה והצפון; עו"ס טובה פנקס, מנהלת מרכזי היום באלווין ירושלים; אבי הולר – מנהל מרכזי היום לגמלאים בסניף אלווין השרון והמרכז; גל אזוולוס – מנכ"ל מעונות גל; נוגה שפילברג - מנהלת מקצועית מעונות גל.


התכנית הועברה לראשונה כפיילוט בשנת תש"פ במרכז לגמלאים עם מוגבלות שכלית בשתי רשויות : חולון ורחובות. את הפיילוט לוותה הערכת מעצבת על ידי 'מכלול'- יחידת הערכה ומחקר של קרן שלם, במטרה לטייב את התכנית/סדנאות ולבחון את מידת הצלחתה ותרומתה לקהלים השונים. ממצאי הפיילוט מוצגים במסמך זה.

 

לקריאת דו"ח הממצאים המלא של המחקר לחץ כאן

לקריאת תקציר המנהלים לחץ כאן

לצפייה במצגת סיכום הממצאים לחץ כאן

לתדריך התוכנית המלא

 

 



תכנית הכנס המקוון ללימודי מוגבלות : עתיד נגיש - כשעתיד ומוגבלות נפגשים   שיערך בתאריכים 7-10/09/2020 באמצעות הזום ZOOM  

פנטזיה על עתיד "טוב יותר" משמעה לרוב היעלמות של המוגבלות מחיינו. אבל, כפי שאנו למדים מההיסטוריה, ציפייה זו להכחדת המוגבלות טומנת בחובה סכנה חמורה. לכןובהמשך לקריאתה של חוקרת לימודי המוגבלות אליסון קייפר ליצור "עתידים נגישים", הכנס הבינלאומי של המרכז ללימודי מוגבלות יוקדש השנה לנושא העתיד ולשאלה "כיצד ניתן ליצור עתיד נגיש יותר עבור א.נשים עם מוגבלויות?" במקום לדמיין עתיד שבו א.נשים עם מוגבלויות הם "בעיה" או "טעות" שיש "לתקן", אנו ננסה לדמיין עתיד שבו הם זוכים לקבלה ולהערכה ומהווים חלק אינטגרלי מהחברה. תחת כיוון חלופי זה, הכנס יעסוק בחיבור שבין מוגבלות, טכנולוגיה, מדיה דיגיטלית ומדיניות.
   
הכנס יתקיים בזום ובמקביל ישודר בעמוד הפייסבוק של המרכז ללימודי מוגבלויות.
 
מלבד הפאנל, ההרצאות תתקיימנה באנגלית כאשר הכנס ילווה בתמלול לעברית בזמן אמת לכל אורכו.
 
ההשתתפות בכנס חינמית ופתוחה לקהל הרחב, אך יש להירשם מראש בקישור הבא:  להרשמה.

 

 

לקראת מועד הכנס, ישלח הקישור לזום לכתובת המייללשאלות, לבירורים ולמתן מענה לצורכי הנגשה נוספים, ניתן לפנות אלינו לכתובת המייל :   disability.studies@mail.huji.ac.il

 

 

להורדת התכנית בקובץ PDF

 

 

  להורדת התכנית בקובץ WORD