×

מדד ההכללה ה- 5 של אקים לשנת 2017 של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית

רקע על מדד ההכללה מאתר אקים :
בשנת 2013 יזמה אקים ישראל את פיתוחו של מדד הכללה (inclusion) של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית, במטרה להגביר את השתלבותם של האנשים עם מוגבלות שכלית כחלק בלתי נפרד בחברה הישראלית ובמטרה לעודד ערים בישראל לפעול בצורה אקטיבית להכללתם. מדד ההכללה בוחן מדי שנה את עמדות הציבור הישראלי ואת יחסם כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית, בתחומים שונים (רגשות ומחשבות ודרכי התנהגות במפגש עם אדם עם מוגבלות שכלית, דעות לגבי יכולותיהם של אנשים עם מוגבלות שכלית, חסמים המונעים שילוב ועוד), וכן את מידת העשייה של הערים בישראל להכללתם של האנשים בכלל המקומות והשירותים בקהילה.

 

מתוך דברי הפתיחה של יו"ר אקים מר עמי אילון ומנכ"לית אקים, גב’ סיגל פרץ-יהלומי :
האם אדם עם מוגבלות שכלית יכול לקבל החלטות על חייו? על שימוש בכספי המשכורת שהרוויח מעבודתו? האם הוא יכול לקבל החלטות על טיפולים רפואיים שיעשו בגופו שלו?
אקים ישראל – הארגון הארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית ולמשפחותיהם, מקדם את זכות הבחירה של האדם עצמו על חייו, ברוח "שום דבר עלינו בלעדינו", ומבחינתנו, התשובות לשאלות אלה ברורות.
ממדד ההכללה ה – 5 של אקים המתפרסם בחוברת זו, עולה כי לא כך סבור הציבור הרחב. חלקים גדולים בציבור עדיין מתקשים לראות באנשים עם מוגבלות שכלית חלק שווה במרקם החברתי הישראלי. מאז השיקה אקים את מדד ההכללה לאנשים עם מוגבלות שכלית בשנת 2013 , ניכרת מגמת שיפור בעמדות החברה כלפי האנשים, אך עדיין לא בשלה ההבנה באשר לחובתנו
כחברה לסייע להם לממש זכויות יסוד הנגזרות מחירויות הפרט הבסיסיות ביותר.


מדד ההכללה ה-5 מכיל את החלקים הבאים :

חלק א’:
סקר בציבור – עמדות הציבור כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית

חלק ב’:
קבוצות מיקוד של אנשים עם מוגבלות שכלית בנושאי תעסוקה וזוגיות

 

 

פריטים קשורים