×

סרטון המושב – עושים יותר ממה שחשבתם : חידושים בדרכי התערבות בעבודה עם אנשים עם מוגבלות שכלית

מושב של קרן שלם בכנס ה-27 של החברה הישראלית לריפוי בעיסוק 2021, שנערך ב- 06.10.21 באופן מקוון.

הקדמה –

אנשים עם מוגבלויות בכלל ומוגבלות שכלית בפרט מספקים אתגרים לאנשי המקצוע המבקשים לסייע להם לחיות חיים טובים ובעלי משמעות. במושב זה נציג מגוון מענים  שפותחו לאחרונה ע”י קרן שלם ומשרד הרווחה, בתחומי בריאות, אכילה  טכנולוגיה ותעסוקה, נושאים חיוניים אלו מהווים אתגרים להם אנו מציגים מספר מענים במושב זה.

 

ריפוי בעיסוק כגורם מתכלל בהקמה וליווי מלוניות קורונה יעודיות לאנשים עם מוגבלויות

מרצה : יעל שדלובסקי- פרס, מרפאה בעיסוק ראשית , אגף מערך שירותי בריאות, משרד הרווחה והביטחון החברתי

התחלואה בתקופת הקורונה  יצרה  עידן חדש של סביבות טיפול.  מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה מטפל באנשים עם מגוון מוגבלויות. אנשים אלו, כאשר חלו בקורונה, הגיעו לאשפוז בבי”ח בתחילת הגל הראשון. הנסיון הוכיח כי בתי”ח היוו סביבה שאינה מותאמת עבורם ואף מסכנת. לכן, זוהה הצורך הדחוף להקים מלוניות קורונה ייעודיות  לחולים קלים עם מוגבלויות, שהיוו מתקן רפואי שסיפק שירותי שיקום, תעסוקה ורווחה עד להחלמה מלאה. נציין   כי מעורבות ריפוי בעיסוק במלוניות קורונה לאנשים עם מוגבליות היא קריטית.

 

ZOOM-IN לומדה ללימוד תפעול טכנולוגיית 

מרצה : אורנית אבידן זיו , מנהלת המכון להנגשה קוגניטיבית – אגודת עמי והקריה האקדמית אונו, מרפאה בעיסוק ומורשת נגישות השירות

מיומנויות ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת) הופכות להיות שער לכל תחומי החיים כמו חינוך, בריאות, בידור, תעסוקה וחיי חברה. אנשים שאינם בעלי כישורים המאפשרים להם להיכנס לעולם זה, עשויים להיות מודרים מחברת המידע,  זה כל עוד הטכנולוגיה העתידית אינה מותאמת ליכולותיהם ולצורכיהם. יישומים דיגיטליים יכולים ללמדם מיומנויות חדשות ולשפר באופן משמעותי את איכות חייהם. לצורך כך יש להנגיש את הטכנולוגיה עבורם.  פרויקט זה נוצר בכדי להעניק לאנשים עם מש”ה  שוויון חברתי וטכנולוגי, מלמד אותם להשתמש בתוכנת זום באופן עצמאי ולתקשר עם הסביבה בדרכים הדיגיטליות המקובלות היום .

ללומדה באתר מכללת HIT

 

“ארוחה זה לא רק אוכל” מיזם לקידום השתתפות ועצמאות של אנשים עם מוגבלות שכלית באכילה.

מרצה : שרונה דולמן, מרפאה בעיסוק, מילבת-שיבא

מטרת המיזם הינה פיתוח מודל מקצועי לקידום העצמאות וההשתתפות של מקבלי שירות עם מש”ה המתקשים באכילה, תוך התייחסות למיומנויות ולתפקודים הנדרשים ולסביבת האכילה ושימת דגש על התאמת סביבת האכילה. פעילות המרפאות בעיסוק תוצג במצגת ובסרט; נדון בהישגים ובהתמודדות עם האתגרים שעלו (כולל הקורונה) והטמעת המודל בפעילות מרפאים בעיסוק במסגרות.

לעמוד המיזם באתר קרן שלם.

 

מיזם וי ג’וב – וידאו מודלינג : מפגשים קבוצתיים ופרטניים שמכינים לעולם העבודה.

מרצה : יפעת בן רפאל, מרפאה בעיסוק, עמותת אלווין ישראל

הנגשת כלי טיפולי מבוסס ראיות, אשר משמר ומשפר התנהגויות חברתיות בסביבות עבודה של אנשים עם מוגבלויות.  הכלי ממוקם   באתר אינטרנט הכולל – סרטונים ומצגות מוכנים להעברה, לצד  המידע הדרוש לשימוש נכון בו. המיזם מבוסס על  מחקרן של פרופ’ תמר וייס, שרון זלוטניק, יפעת בן רפאל, עינת גל, 2019, אונ’ חיפה ובשיתוף קרן שלם ומשרד הרווחה.

לעמוד המיזם באתר קרן שלם.

 

 

סרטון המושב המלא

צולם על ידי דנה ברק, 2021

פריטים קשורים