מחקר זה נעשה במימון קרן שלם.
המחקר בחן יעילות תוכנית הכשרה לפיתוח ״סוכני שינוי״ בקרב 15 מרפאות בעיסוק ופיזיותרפיסטיות בחינוך המיוחד, לקידום התערבות ממוקדת־השתתפות לתלמידים עם מוגבלויות. התוכנית (שלושים שעות אקדמיות) הובילה לפיתוח 13 יוזמות מערכתיות במסגרות חינוך שונות (ציון ממוצע 90.12/105). נמצאה עלייה מובהקת בתפיסת המשתתפות בנוגע ליכולותיהן במרכיבי תפקיד סוכן שינוי ברכיבים של ״מנהלות ידע״ ו״בונות יכולות״, ושינוי מובהק ביישום אסטרטגיות ליישום היוזמות ברמות מיקרו, מֵזו ומָקרו. המשתתפות התקדמו בתפיסתן העצמית בנוגע לתפקידן כסוכנות שינוי מעמדת ״אני לא יכולה״ ל״אנחנו עושים״, תוך כדי גיבוש זהות מקצועית כסוכנות שינוי. המחקר מדגים מודל ישים לגישור על הפער בין מחקר לפרקטיקה בקידום השתתפות תלמידים עם מוגבלויות.
מילות מפתח: השתתפות, סוכן שינוי, העברת ידע, ריפוי בעיסוק, חינוך מיוחד, מפת הדרכים להעברת ידע – P-KT roadmap