×

דו”ח ממצאים בנושא: מיפוי השירותים החברתיים לאנשים עם מש”ה ברשויות המקומיות שקיבלו את תמיכת קרן שלם בשלושת העשורים האחרונים (בדגש על מעונות יום שיקומיים, מסגרות תעסוקה וטיפול ומועדונים חברתיים)

מק"ט 259 | מחברים נוספים : נגה חן
כבר למעלה משלושה עשורים שקרן שלם מלווה את תחום פיתוח השירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, באמצעות ייעוץ מקצועי ותמיכה כספית.
הקמת מינהל הנכויות במשרד העו״ר והש״ח, פיתוח רצף השירותים (בחלקם רב-נכותיים), תוכניות פיתוח ברשויות (הסכמי גג ותוכניות התחדשות עירונית) – לכל אלה ועוד, קיימת השפעה על היקף הצרכים והמענים הנדרשים בכל רשות.
באמצעות יחידת ‘מכלול’, יחידת הערכה פנים ארגונית של קרן שלם, ערכה הקרן איסוף, ניתוח ומיפוי נתונים, המבוססים על מסגרות לאנשים עם מש”ה ברשויות המקומיות בכל רחבי הארץ – מסגרות אשר קיבלו תמיכה מקרן שלם בשלושת העשורים האחרונים.
ניתוח הנתונים מצביע על מגמות וצרכים בתחום פיתוח השירותים :
• הקשר בין גודל רשות (נוכחי ועתידי) להיקף השירותים הקיים בה מצביע על צרכים שידרשו בכדי לתת מענים לאנשים עם מוגבלויות בכלל ואנשים עם מש”ה בפרט.
• ברשות המונה כ-100,000 תושבים ומעלה, נדרש לפתח יותר ממסגרת אחת עבור שירות מסוים.
• אותרו צרכים במעונות יום שיקומיים ובמרכזי יום לאוכלוסייה טיפולית, סיעודית ומזדקנת.
• במועצות האזוריות נדרשת חשיבה פורצת דרך לפיתוח מענים, בדגש על פעילות פנאי.
לסיכום התהליך, ניתן לומר כי המחר כבר כאן! הניסיון המצטבר של הקרן מלמד כי התנעה והנעה של פיתוח שירות או פרויקט – אם תחל היום, תסתיים רק בעוד כארבע עד חמש שנים.
קרן שלם תמשיך בליווי מקצועי בתנופת העשייה למען איכות החיים של אנשים עם מש”ה ומוגבלויות, ומזמינה את הרשויות לפנות אליה ולהיעזר בה לקידום פיתוח שירותים.

 


פריטים קשורים