×

תוצרי קורס מיזמים חברתיים עיסקיים לשילוב תעסוקתי- אוניברסיטת בן גוריון-בנגב לשנת 2019

לאחרונה הסתיימה השנה השלישית לתמיכת הקרן בקורס האקדמי "מיזמים חברתיים-עסקיים לשילוב תעסוקתי של אנשים עם מש"ה" המתקיים במסגרת לימודי תואר ראשון בפקולטה לניהול, בשיתוף קוביית רוטשילד, המחלקה למעורבות חברתית, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

מיעוט השתתפותם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה היא בעיה חברתית, שנותרת ללא מענה מספק, על אף התועלות הברורות שהיא מעניקה להם ולשוק התעסוקה. מטרת הקורס לחשוף בפני הסטודנטים מודלים לשילוב תעסוקתי של עובדים עם מש"ה במיזמים חברתיים עסקיים המופעלים במסגרת ארגונים עסקיים, ארגוני מגזר שלישי ובשילובים שונים בין ארגונים עסקיים וארגוני מגזר שלישי. עקרונות השילוב במיזמים אלו מבוססים על ההנחות הבאות: תפיסת עבודתם של אנשים בעלי מוגבלויות כבעלת ערך כלכלי, הגדלת מגוון אפשרויות תעסוקה, הגדלת הכלים לעידוד העסקה, פיתוח מודלים חדשניים בעלי שתי שורות רווח: עסקי וחברתי. מודלים אלו החלו להתבסס גם בארץ, אך עדיין היקפם מצומצם ונחוצה חשיפה נוספת של יזמים למודלים אלו, העקרונות להפעלתם והכלים הנחוצים ליישומם המוצלח.
ייחודיות הקורס בכך שמתקיים ב"קוביית רוטשילד" – מרכז למידה בו נעשה שימוש בפלטפורמה דיגיטלית חדשנית המבוססת על סימולציות ניהוליות-חברתיות.

מטרות נוספות-
הכרות עם אוכלוסיית האנשים עם מש"ה ורצף השירותים בקהילה
העלאת מודעות הסטודנטים לייחודיות אפשרויות התעסוקה לאנשים עם מוגבלויות שכלית התפתחותית.
חשיפת הסטודנטים לגישות חדשות לניהול חברתי.
חשיפתם למורכבות של ניהול היברידי ולערך המשותף.
הצגת מודלים ומקרים של מיזמים חברתיים עסקיים לשילוב תעסוקתי בארץ ובעולם
לאפשר לסטודנטים לחקור באופן פעיל את הסוגיות, להתנסות, לחוות ולהציע פתרונות יצירתיים לשילוב תעסוקתי של בעלי מוגבלויות שכלית-התפתחותית.
במסגרת הקורס היה על הסטודנטים להגיש פרוייקט מסכם אשר במסגרתו הציעו מודל תעסוקתי הנשען על הידע שלמדו בתחום הניהול וכן על הידע שצברו במהלך הקורס בנושאים שצויינו מעלה.

מצ"ב שתי עבודות מסכמות שהוגשו במסגרת הקורס :

כשכל הלב נכנס לעוגה אחת – תום בנימין ומור קריאף.

החיים הם במה של כולנו – עומר יסעור, גלעד שי.

 

 

בתמונה : משתתפי הקורס בעת סיור במע"ש

 

 


פריטים קשורים