מבוגרים עם נכויות התפתחותיות הולכים לספריות ציבוריות וזכאים לשירותים באיכות זהה לכלל הלקוחות. מטרת מאמר זה היא לקבוע את השימוש בספרייה, עמדות וצרכים של אוכלוסייה חלשות – אנשים עם נכויות התפתחותיות – ולהציע תובנות לספרנים, כיצד לשרת אוכלוסייה זו טובה יותר. הממצאים מראים כי החומרים העיקריים שהתבקשו ע"י אנשים עם נכויות התפתחותיות הם ספרים, 78% מהנדגמים שנסקרו מחפשים ספרים, וזאת לעומת 55% מהציבור הרחב. 35% מהלקוחות לא ידעו שספריות מציעות מוסיקה וסרטים הניתנים להשאלה, ו-96% אמרו שהם לא משתמשים במחשבים. מידע שנאסף ממחקר זה יכול לסייע לספרנים לעזור ללקוחות עם נכויות התפתחותיות. הצעות לפעולות אפשריות מצוינות בסוף העבודה.
פריטים קשורים
סקר לצוותי תחום השיקום ברשויות, בנושא: צורך בתמיכות קרן שלם בתחום פיתוח מענים מקצועיים וחברתיים
התערבות באכילה בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במסגרות בקהילה
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | היבטים פיזיולוגיים | מחקר של קרן שלם | מטפלים וצוות | שיטות טיפול ואביזרים תומכים
להמשך קריאה >
הערכת סדנה פרונטלית מקצועית בנושא וידאו-מודלינג – עבור אנשי מקצוע בתחום המוגבלויות
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | היבטים תקשורתיים | מחקר של קרן שלם | מחקר, הערכה ומדידה | מטפלים וצוות | עובדים סוציאליים | שיטות טיפול ואביזרים תומכים | תעסוקה
להמשך קריאה >
Evaluation of a professional face-to-face workshop on video-modeling – for professionals in the field of disabilities (Findings report)
תאריך: 31/08/2023
|
מוסד: Michlol- Evaluation and Measurement Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
|
המחבר: Adi Levi Vered
החיים בהסדר האפוטרופסות של קרובי משפחה, כפי שנתפסים על ידי אנשים עם מוגבלות ואפוטרופסיהם: יחסי גומלין בקבלת החלטות, תפיסת “היות אדם” (personhood) והגדרה עצמית
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | הורות | חקיקה וזכויות | מדיניות וממשל | מחקר של קרן שלם | סינגור עצמי | שילוב בקהילה
להמשך קריאה >
Life In a Family Guardianship Arrangement as Perceived by People with Disabilities and Their Guardians: Interrelationship in Decision-Making, “Personhood” and Self-Determination
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | הורות | חקיקה וזכויות | מדיניות וממשל | מחקר של קרן שלם | סינגור עצמי | שילוב בקהילה
להמשך קריאה >
Evaluation of Implementation of the program “See me!” in settings for people with IDD (Intellectual Developmental Disabilities)
תאריך: 24/08/2023
|
מוסד: Michlol- Evaluation and Measurement Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
|
המחבר: Adi Levi Vered
הטמעת תכנית “תראו אותי!” במסגרות לאנשים עם מש”ה
תגיות לפריט זה: איכות חיים | בוגרים 21+ | היבטים רגשיים (דימוי עצמי) | מחקר של קרן שלם | מחקר, הערכה ומדידה
להמשך קריאה >
Postsecondary University Education Improves Intelligence of Adult Students with Intellectual Disability: A Preliminary Study השכלה גבוהה לסטודנטים עם מוגבלות שכלית תרמה לשיפור מנת מישכלם.
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | היבטים קוגניטיביים | מש"ה קל (חינוכי, שיקומי) | מש"ה קל-בינוני (אימוניים) | פנאי | תסמונות
להמשך קריאה >