×
מציג 10 תוצאות מתוך 305

“כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע” (סעדי)

קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.

 עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.

החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.

חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.

בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.

בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.

** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – “פיגור שכלי “, הכוונה היא למוגבלות שכלית  התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)

 למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]


במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.

המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.

הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.

ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל:  [email protected]  תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.

 


 

דוח הערכה מסכם על קורס: בניית שותפות בין אנשי מקצוע להורים לילדים עם צרכים מיוחדים במזרח ירושלים

מק"ט 88 | מחברים נוספים: נאזי נאטור
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה להעריך תהליך יישום תכנית שמטרותיה היו פיתוח מודעות ושינוי עמדות ביחסם של אנשי מקצוע למקומם של ההורים, המשפחה וכלפי אנשים ...

יכולת ניבוי של פיגור שכלי, בילדים אשר אובחנו בגיל צעיר כסובלים מאיחור התפתחותי כללי

מק"ט 71 | מחברים נוספים: שחר שפר, בת חן עמיר, אירנה ווסיקר, אודליה לאון
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. איחור התפתחותי כללי מוגדר כאיחור בשני צירי התפתחות לפחות, לרוב מאותר ומאובחן בגיל שנה וחצי עד גיל שלוש, ונחשב לאבחנה המקדימה לפיגור שכלי. ...

רכישת שפה אצל בעלי תסמונת וויליאמס ובעלי תסמונת דאון – הלקסיקון המוקדם

מק"ט 83
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר מתמקד במבנה הלקסיקון ובקשרים שבין אוצר המילים לבין הדקדוק המתפתח אצל ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, עם תסמונת וויליאמס או תסמונת דאון, ...

השפעת שימוש באסטרטגיות של תקשורת תומכת על הקשר הדיאדי בין המטפל הראשוני לפעוט עם איחור התפתחותי ועם לקות תקשורתית כפי שבא לידי ביטוי במודל התקשורת הדיאדי

מק"ט 58 | מחברים נוספים: עדי נאמן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה מתמקד בקשר הדיאדי בין פעוט עם איחור התפתחותי ולקות תקשורתית להוריו או מטפל ראשוני אחר והשפעת תכנית הדרכת הורים בנושא תקשורת ...

דימוי עצמי ושביעות רצון מעבודה בקרב נשים וגברים בעלי לקות אינטלקטואלית בתעסוקה מוגנת

מק"ט 588 | מנחים: ד"ר דורית סגל-אנגלצ'ין, ד"ר אורלי שריד
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקרים קודמים, בהם נבחנו הבדלי מגדר בדימוי עצמי ובשביעות רצון מתעסוקה, נמצא כי קיימים הבדלים משמעותיים בין נשים לגברים ...

תרומת לימודי המשך באקדמיה לאוריינטציית עתיד, מסוגלות עצמית ואופטימיות בקרב אנשים עם לקויות קוגניטיביות: המקרה של כפר תקווה – דיור מוגן לבוגרים עם צרכים מיוחדים

מק"ט 584 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר היא לבדוק האם קיים קשר בין השתתפות בתכנית לימודי המשך ב'כפר תקווה' של אנשים עם לקויות קוגניטיביות ...

תפיסות אנשי צוות את השימוש במחשבי תקשורת אצל בוגרים עם מוגבלויות התפתחותיות

מק"ט 573 | מנחים: ד"ר דליה זק"ש, ד"ר טל לבל
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר היא לבחון תפיסות של צוות רב-מקצועי לגבי השימוש במחשבי תקשורת אצל בוגרים עם מוגבלויות התפתחותיות, תוך התמקדות ...

הקשר בין תפיסת איכות החיים של אנשים עם פיגור שכלי לבין מסגרת הדיור שלהם

מק"ט 579 | מנחה : פרופ' ריקי סויה
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבדוק את הקשר בין תפיסת איכות חייהם של אנשים מבוגרים עם מוגבלות שכלתי התפתחותית לבין ...

תחושת הצמיחה האישית והאושר הסובייקטיבי של אימהות לנוכח נכויות התפתחותיות שונות של ילדן – תרומתם של התקשרות, תמיכה חברתית ותחושות אשמה

מק"ט 570 | מנחה: ד"ר ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר הנוכחי נועד לבחון את קווי הדמיון והשוני בתחושת הצמיחה והאושר הסובייקטיבי ואת תרומת הדחק הכללי והספציפי, אוריינטציית ההתקשרות, ...

הכרת תודה, רווחה נפשית וצמיחה אישית בקרב אימהות לילד עם/וללא נכות אינטלקטואלית בחברה החרדית והחילונית

מק"ט 568 | מנחה: ד"ר ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבחון את השוני והדמיון בהכרת התודה, הצמיחה האישית, והרווחה האישית והמשאבים התורמים להן בקרב אימהות לילד ...

מציג 10 תוצאות מתוך 305