×
מציג 10 תוצאות מתוך 229

להיות אם לילד הסובל מפיגור שכלי בקיבוץ

מק"ט 511 | מנחה : ד"ר בתיה שושני
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. זהו מחקר איכותני בגישה הנרטיבית שמטרתו ללמוד את חווית האימהות לילדה הסובלת מפיגור בקיבוץ דרך הבנת המשמעות שהאימהות נותנות ...

הורים לילדים עם נכויות התפתחותיות: הקשר בין מגדר, דחק הורי ותפקוד הילד להסתגלות הזוגית של ההורים

מק"ט 512 | מנחה : פרופ' אריק רימרמן
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר התמקד בהורים לילדים צעירים עם נכויות ובדק האם קיימים הבדלים בין אבות לאימהות בדחק ההורי, בתפיסה את רמת ...

איכות חיים, קשרי חברות ופעילות פנאי בקרב אנשים עם פיגור שכלי החיים באומנה ובדיור קהילתי

מק"ט 506 | מנחה : ד"ר אילנה דובדבני
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המושג איכות חיים של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), מבטא למעשה עד כמה חייו של הפרט או הקבוצה ...

הקשר בין תחושת העצמה של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בגיל הרך לבין מידת מעורבותם והשתתפותם במסגרת חינוכית

מק"ט 505 | מנחה : פרופ' חיה יצחקי
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר נבדקה התרומה של תחושת העצמה של ההורה, התמיכה החברתית של ההורה ושביעות הרצון שלו למעורבותו של ההורה והשתתפותם ...

אפיוני אמהות שילדיהן הבוגרים נמצאים במסגרות דיור קהילתי – חוסן אישי, התמודדות, תמיכה חברתית ובריאות נפשית

מק"ט 502 | מנחים : ד"ר חסי בן צור, ד"ר אילנה דובדבני
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר היא להתחקות אחר מאפייני האימהות, הקשורים לנכונותן לשילוב בנן/ביתן במסגרת הקהילתית, וכן לבחון את הקשר בין העובדה ...

הורים לבוגרים עם נכות התפתחותית: התמודדות עם דחק, תמיכה משפחתית ועמדות כלפי נורמליזציה כמשתנים הקשורים לעמדותיהם כלפי תעסוקת בנם/בתם

מק"ט 503 | ד"ר אילנה דובדבני
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר לבחון השפעת משתנים שונים על עמדות הורים כלפי תעסוקת בנם/בתם. שאלת המחקר המרכזית שנבדקה היא האם עמדות ...

דוח הערכה מסכם על קורס: בניית שותפות בין אנשי מקצוע להורים לילדים עם צרכים מיוחדים במזרח ירושלים

מק"ט 88 | מחברים נוספים: נאזי נאטור
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה להעריך תהליך יישום תכנית שמטרותיה היו פיתוח מודעות ושינוי עמדות ביחסם של אנשי מקצוע למקומם של ההורים, המשפחה וכלפי אנשים ...

השפעת שימוש באסטרטגיות של תקשורת תומכת על הקשר הדיאדי בין המטפל הראשוני לפעוט עם איחור התפתחותי ועם לקות תקשורתית כפי שבא לידי ביטוי במודל התקשורת הדיאדי

מק"ט 58 | מחברים נוספים: עדי נאמן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה מתמקד בקשר הדיאדי בין פעוט עם איחור התפתחותי ולקות תקשורתית להוריו או מטפל ראשוני אחר והשפעת תכנית הדרכת הורים בנושא תקשורת ...

יחסי אם-ילד, אב-ילד ותפקיד האב במשפחות לילדים עם פיגור שכלי

מק"ט 37 | מחברים נוספים: יעל ברק לוי
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר עוסק ביחסי הורה-ילד במשפחות לילדים בני 4-6.5 בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), מתמקד במעורבות האב, ובקשר בין מעורבות האב לאינטראקציית אם-ילד ואב-ילד. ...

קוגניציה חברתית ומיומנויות חברתיות בקרב ילדים עם תסמונות ווליאמס וחל"פ

מק"ט 32 | מנחים: פרופ' רות פלדמן, פרופ' גיל דיזנדרוק, ד"ר רוני גבע
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר הנוכחי מתמקד בבחינה אינטגרטיבית ומקיפה של הכישורים החברתיים בילדים ומתבגרים, הלוקים באחת משתי תסמונות גנטיות נדירות: תסמונת ויליאמס (ת"ו) ותסמונת חיך-לב-פנים (חל"פ). ...

מציג 10 תוצאות מתוך 229