×

הזדקנות של אנשים עם מוגבלות שכלית – חוברת העשרה

עורכות נוספות : נגה חן

לוי-ורד, ע’ וחן, נ’ (עורכות, 2021). הזדקנות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית – חוברת העשרה מקצועית.  יחידת ‘מכלול’, קרן שלם. החוברת הופקה בשפה העברית ובשפה הערבית.

זו החוברת השלישית בסדרת החוברות שמטרתן לארגן ולהנגיש ידע לרופאים ומדריכים בטיפול ישיר במסגרות. המטרה היא לאפשר ולכם, העוסקים במלאכה, לרכוש ידע וכלים כחלק מתהליך התמקצעות תמידי לביצוע תפקידכם על הצד הטוב ביותר עבור שירותים.

ההזדקנות הינה חלק טבעי ממעגל החיים. יחד עם זאת, חובקת בתוכה חששות, סימני שאלה ואף התנגדויות. כל אלה הם מנת חלקם של כולם, נותני שירות ומקבלי שירות כאחד.

החוברת שלפניכם מאגמת בתוכה מידע בסיסי וחשוב אשר יעזור למקבלי שירותים, בעזרתכם, להתכונן לקראת השלב זה במעגל החיים. השתדלנו להקיף את מגוון התחומים הרלבנטיים חשוף אתכם לזויות שונות ולעניין במתן שירות וטיפול באדם לקראת זקנה או מזדקן.

כמו תמיד, מדובר בחוברת העשרה, החוברת אינה מהוות מדיניות מסמך או נהלים בתחום זה. מומלץ להמשיך ולהשתמש בנושא באמצעות השתלמויות או קריאה נוספת.

אנו רוצות להודות, לכל הכותבים שנענו לבקשתנו ותרמו מזמנם כדי לשתף ולהציג את הידע והמומחיות שלהם בצורה נגישה ונוחה לקריאה.

עוד נבקש להודות לקבוצת המדריכים שמלווים אותנו לאורך כל שלושת החוברות, שקוראים את המאמרים, נותנים משובים ומדייקים את הנכתב כך שיהיה מתאים עבור קהל היעד לחוברת את זו.

ואחרונות חביבות, נרצה להודות לצוות מכלול – ד”ר עדי לוי ורד אוגה חן, על תרומתם הגדולה בתכלול, עריכה וארגון של המאמרים בחוברת.

“למידה אינה תוצאה של הוראה, אלא של סקרנות ופעילותו של הלומד”. ג’ון הולט

להורדת החוברת בשפה העברית

להורדת החוברת בשפה הערבית

בברכת הצלחה,

שרון גנות נעמה שביט
מנהלת ידע ומחקר מנהלת תחום – פיתוח ידע והכשרת כוח אדם
קרן שלם

שירות להערכה והכרה, אגף הערכה,

הכרה ותכניות, מינהל מוגבלויות, משרד

הרווחה והביטחון החברתי

 

 

פריטים קשורים