×

אינטראקציה תיווכית בין צוות לחניכים במרכז יום למבוגרים (בעלי פיגור שכלי קשה ועמוק), בשיטת ה-MISC – Mediational Intervention for Sensitizing Caregiversers

מק"ט 15 | מחברים נוספים: ג'ורג' צימרמן

מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.

מטרתו של המחקר לבדוק את השפעת הפעלת תכנית התערבות בשיטת ה- MISC – Mediational Intervention for Sensitizing Caregivers, על שיפור איכות האינטראקציה בין הצוות לחניכים, במפעל עבודה שיקומי לחניכים מבוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ועמוקה. נבדקה הפעלת האינטראקציה בין צוות לחניכים על פי שיטת ה-MISC על המרכיבים הרגשיים, הקוגניטיביים וההתנהגותיים בתפקוד החניכים. נמצא שיפור באיכות האינטראקציה בין הצוות לחניכים במרכיבים של: מתן משמעות, הרחבה קוגניטיבית ומתן תחושת יכולת עם הסבר. התכנית תרמה לשיפור תפקוד החניכים בתחום הקוגניטיבי: בשימושים מתמטיים, מושגי זמן וזכירת מספרים. התכנית תרמה לשיפור התנהגויות חיוביות של החניכים ולהכחדת התנהגויות שליליות.  


פריטים קשורים

דילוג לתוכן