עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.
המחקר מתמקד בפעילויות שבהן הקשר בין אנשים מפגרים המשתתפים בפעילויות פנאי יחד עם אנשים רגילים בני גילם הינו קשר של שווים. המחקר בדק האם מפגרים הפועלים בפעילות פנאי עם אנשים רגילים כשווים, שונים בדמוי העצמי שלהם ובהתנהגותם המסתגלת מאנשים מפגרים המשתתפים בפעילות פנאי עם אנשים מישפגרים בלבד. התוצאות לא הראו הבדלים בדימוי העצמי הכללי בין נחקרי שתי הקבוצות, המשולבים והלא משולבים. לא נמצא קשר בין שילוב לבין רמה גבוהה של התנהגות מסתגלת, לא נמצאו הבדלים בהתנהגות המסתגלת בין שתי הקבוצות המשולבים והלא משולבים.
דימוי עצמי והתנהגות מסתגלת אצל אנשים מפגרים המשתתפים בפעילות פנאי עם אנשים רגילים
פריטים קשורים
Postsecondary University Education Improves Intelligence of Adult Students with Intellectual Disability: A Preliminary Study השכלה גבוהה לסטודנטים עם מוגבלות שכלית תרמה לשיפור מנת מישכלם.
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | היבטים קוגניטיביים | מש"ה קל (חינוכי, שיקומי) | מש"ה קל-בינוני (אימוניים) | פנאי | תסמונות
להמשך קריאה >
Perspectives of Adolescents with Disabilities and their Parents regarding Autonomous Decision-Making and Self-Determination פרספקטיבות של מתבגרים עם מוגבלות והוריהם אודות אוטונומיה בקבלת החלטות והגדרה עצמית
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | היבטים קוגניטיביים | מש"ה קל (חינוכי, שיקומי) | מש"ה קל-בינוני (אימוניים) | פנאי | תסמונות
להמשך קריאה >
The socio-emotional world of adolescents diagnosed with Intellectual Disability: A longitudinal study from childhood to adolescence
הגדרה עצמית ואוטונומיה בקבלת החלטות של מתבגרים עם מוגבלות
תגיות לפריט זה: הורות | מחקר של קרן שלם | מתבגרים | סינגור עצמי | עמדות ותפיסות חברתיות | תקשורת חליפית תומכת (תת"ח)
להמשך קריאה >
Self-Determination and Autonomous Decision-Making among Adolescents with Disabilities
תגיות לפריט זה: הורות | מחקר של קרן שלם | מתבגרים | סינגור עצמי | עמדות ותפיסות חברתיות | תקשורת חליפית תומכת (תת"ח)
להמשך קריאה >
“It Takes a Whole Village to Raise a Child” Focusing on The Staff: How Do Special Education Professional Caregivers Perceive the Partnership with the Parents?