המחקר הנוכחי מתמקד בזכות היסוד לאוטונומיה ועצמאות ובאופן ספציפי בהכרה של כל אדם עם מוגבלות כבעל כשרות משפטית זהה לאנשים ללא מוגבלות. בהתאם לזכויות יסוד אלו המחקר בחן את התאמתו של חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות במתכונתו הנוכחית והתאמת הפרקטיקה הנהוגה בישראל לחזון האמנה. המחקר ערך מיפוי ראשוני ובדק את ההתייחסות על מוסד האפוטרופסות ואל החלופות לו מנקודת מבטם של אנשים עם מוגבלות שכלית, אנשים עם מוגבלות נפשית והורים לאנשים עם מוגבלות שכלית ואנשים עם מוגבלות נפשית.
אפוטרופסות, אוטונומיה, קבלת החלטות נתמכת והזיקה ביניהן: כיצד הם נתפסים על-ידי אנשים עם מוגבלות שכלית, אנשים עם מוגבלות נפשית והורים לאנשים עם מוגבלות
פריטים קשורים
קונפליקט עבודה–משפחה, לחץ הורי ומרכזיות העבודה בקרב הורים לילדים בגיל הרך עם לקויות התפתחותיות Work‑Family Conflict, Parental Stress, and Work Centrality Among Parents of 0–4‑Year‑Old Children with Neurodevelopmental Disorders
בין "כדור לשרשרת" ל"חצי הכוס המלאה": איזון עבודה-משפחה חוויות של אבות לילדים עם מוגבלות. Between a “Ball and Chain” and a “Half-Full Glass”: Work–Family Balance Experiences of Fathers to Children With Disabilities.
אפוטרופסות והגדרה עצמית: מחקר איכותני בקרב אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית והאפוטרופוסים שלהם
כיצד לעצב מדיניות, חקיקה וטריבונל של כשרות משפטית? שימוש בגישת "עיצוב מערכת הסכסוך" להנגשת זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות
תפיסות ושיקולים של עובדות סוציאליות בתהליכי מינוי של אפוטרופסות וקבלת החלטות נתמכת בקרב אנשים עם מוגבלויות: המלצות להכשרה ולמדיניות