מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם.
מחקר זה בחן את השפעת הלמידה באמצעות ספר דיגיטלי מונגש, המבוסס מודל "עיצוב אוניברסלי ללמידה" (UDL) בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת למדה באמצעות ספר דיגיטלי והשנייה באמצעות ספר מודפס. תוצאות המחקר הראו שיפור בהישגים לימודיים בשתי הקבוצות, אך השיפור היה ניכר יותר בקבוצת הדיגיטלי. בנוסף, מבוגרים הפיקו תועלת רבה יותר מההתערבות בהשוואה למתבגרים. המחקר תומך בתיאוריית "הגיל המפצה", לפיה ניסיון חיים ובשלות מאפשרים למבוגרים ללמוד ביעילות רבה יותר. ממצאי המחקר מצביעים על כך שספרים דיגיטליים מונגשים משפרים הישגים לימודיים בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית ומהווים כלי יעיל בפיתוח תוכניות לימוד עבור אוכלוסייה זו.
מילות מפתח: מוגבלות שכלית התפתחותית, ,UDL ספר דיגיטלי