×
מציג 10 תוצאות מתוך 650

מעבר מחיים מוסדיים לחיים עצמאיים בקהילה: עיקרי דו"ח ועדת דותן

המאמר מתאר את עיקרי דו"ח ועדת דותן, שמונתה לאחר חשיפת מקרי התעללות חמורים במוסדות לאנשים עם מוגבלות בישראל. הדו"ח ממליץ על מעבר מגישה מוסדית לחיים עצמאיים בקהילה, מתוך אמונה כי ...

"במאקרו הרעיון הוא מאוד נכון, אך המצב הנוכחי לא אידיאלי": עמדותיהן של מנהלות בתי ספר כלפי המעבר למדיניות ההכלה וההשתלבות

מחברים נוספים : גלית אגם בן ארצי
המאמר עוסק בעמדותיהן של מנהלות בתי ספר יסודיים בישראל כלפי המעבר למדיניות ההכלה וההשתלבות של תלמידים עם מוגבלות במסגרות חינוך כלליות. מדיניות זו שואפת לקדם שוויון הזדמנויות תוך התאמת מערכת ...

אנשים עם מוגבלות במצבי חירום – קווי יסוד למדיניות בראייה בינלאומית

המאמר עוסק במדיניות כלפי אנשים עם מוגבלות במצבי חירום ובאופן שבו מדינות נדרשות לשמור על זכויותיהם בהתאם לסעיף 11 של האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות. המאמר מדגיש כי ...

שונים באקדמיה: השימוש בפוטו-ווייס לתיעוד חוויית השונות של סטודנטים המתמודדים עם מוגבלות בתוך הקשרים של מעברים ומעבריות במרחב האקדמי

המאמר עוסק בשימוש במתודולוגיית הפוטו-ווייס לתיעוד חוויותיהם של סטודנטים עם מוגבלות במרחב האקדמי, תוך בחינת סוגיות של מעברים (בזמן, במרחב ובמצבי עצמי). המחקר מתאר כיצד סטודנטים מתמודדים עם האתגרים המיוחדים ...

התערבויות הדרכה של מעסיקים במקומות עבודה בתעסוקה נתמכת והשפעתן על עמדות מעסיקים

מחברים נוספים : אורלי שפירא לשצ'ינסקי
מחקר זה בוחן את האפקטיביות של התערבויות הדרכה בארגונים ציבוריים, מוסדיים ופרטיים לקידום עמדות חיוביות בקרב מעסיקים כלפי גיוס אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית (IDD) במסגרות תעסוקה נתמכת. שיטת המחקר: המחקר ...

מאפייני גיימיפיקציה לשיפור המוכנות החברתית-תעסוקתית בקרב אנשים עם אוטיזם ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית : מאמר קונספטואלי

מחברים נוספים : תמר וייס, יפעת בן רפאל, רותם רוזן, עינת גל, מיכל הוכהויזר
Gamification Attributes to Enhance Socio-Vocational Readiness Among People with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Developmental Disabilities: A Conceptual Paper המאמר מציע מסגרת תאורטית המשלבת מאפייני גיימיפיקציה (Gamification) עם וידאו מודלינג ...

הקשר בין סטיגמה ואמון במוסדות המדינה לצריכת שירותים בקרב הורים ערבים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 890-708-2023 | בהנחיית : ד"ר ליה לוין
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. המחקר הנוכחי בוחן את הקשר בין סטיגמה מופנמת, אמון במוסדות המדינה, ושימוש בשירותים ציבוריים בקרב הורים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) בחברה הערבית ...

Relationship between stigma and trust in institutions and consumption of services among Arab parents of children with intellectual disabilities

Catalog # 890-708-2023| Supervised by: Dr. Lia Levin
This work was supported by a grant from Shalem Fund This study examines the relationship between internalized stigma, trust in state institutions, and public service utilization among Arab parents of ...

מספיק משוגע אחד בשביל לחולל שינוי- בתי ספר מכילים בישראל

מחברים נוספים : אליסיה גרינבנק
מספיק משוגע אחד בשביל לחולל שינוי"- בתי ספר מכילים בישראל. ריאיון עם הגב׳ עדי אלטשולר, הגב׳ נטע נאמן והגב׳ נורית אקשטיין" בשנים האחרונות אנו עדים לצמיחה של בתי ספר מכילים ...

חינוך כבדי שמיעה וחרשים בישראל – מודל לחיקוי או מודל לקוי?

מחברים נוספים : גליה טלר אזולאי
המחקר סוקר  את ההתפתחות ההיסטורית של מסגרות חינוכיות לכבדי שמיעה בעולם בכלל ובארץ בפרט.  כמו כן, תתואר תמונת המצב של מסגרות החינוכיות הקיימות כיום בישראל והחקיקה בנושאי זכויות חרשים וכבדי ...

מציג 10 תוצאות מתוך 650