×
מציג 10 תוצאות מתוך 326

איכות חיים של מזדקנים עם תסמונת דאון בחברה הערבית

מק"ט 585 | מנחה: פרופ' אריק רימרמן
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת מחקר זה הייתה לבדוק את איכות חייהם של בעלי תסמונת דאון בחברה הערבית. המחקר בחן שאלה זו דרך ...

עידוד אינטראקציות תקשורתיות חברתיות בקרב תלמידי החינוך הרגיל ותלמידי החינוך המיוחד באמצעות שיעורי בחירה משותפים במסגרת הניסוי: ממרחק למרחב

מק"ט 590 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר זה נבדקו אינטראקציות תקשורתיות-חברתיות כפי שהם באים לידי ביטוי במודל שילוב חדשני, שמציעים שני בתי-ספר מחיפה: אחד לחינוך ...

מתנדבים עם מוגבלות בשירות אזרחי לאומי

סקירה זו הינה סקירה ראשונה במסגרת מערך מחקר כולל בן שלושה שלבים, אשר נועד ללוות את אוכלוסיית הצעירים עם המוגבלות המתנדבים במסגרת השירות האזרחי לאומי בישראל, החל מתחילת שנת השירות ...

הנגשת אתרים וקהילות ווירטואליות לאנשים עם לקויות אינטלקטואלית

זהו דו"ח אודות סקר שנערך לקראת בניית אתר קהילתי עבור אנשים עם לקויות אינטלקטואליות. מטרת הסקר והדו"ח היא לרכז נתונים אודות הנגשת קהילות מקוונות לבעלי מוגבלויות אינטלקטואליות (פתרונות קיימים, מכונים ...

ניסיון ראשון בהנגשה קוגניטיבית לסרט בישראל – סיפור הנגשת הסרט ‘אניטה’ במסגרת פסטיבל שק”ל – יוצרים מציאות 2010

הסרט ‘אניטה' הוקרן במסגרת פסטיבל שק"ל ‘יוצרים מציאות 2010 '. לקראת הפסטיבל נעשה ניסיון ראשון מסוגו להפוך סרט זה לנגיש ובר–הבנה ע"י צופים עם קשיים קוגניטיביים. המחבר מתאר את תהליך ...

סרטון על נגישות עסקים קטנים – שווה להיות נגיש

סרטון המציג את חשיבותה של הנגשת עסקים קטנים בעבור אנשים עם מוגבלות. ביום הפעילות "שווה להיות נגיש" שנערך ב - 04/12/2011 למטרת קידום הנגשת עסקים קטנים יצאו קבוצות של פעילים ...

ואיפה הרמפה שלי? נגישות שירותי תרבות ופנאי לאנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית

בשנים האחרונות, המודעות החברתית והחוקתית בתחום הנגישות עלתה בחברה הישראלית, עד כדי כך שכל ילד יודע ומבין את מהותה של הרמפה ואת הסמל של אדם הישוב על כיסא הגלגלים. אך ...

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר יסודיים: מעקב אחר יישום “פרק השילוב” בחוק חינוך מיוחד

מחברים נוספים : אלן מילשטיין, מירב מרום
בסוף שנת 2002 התקבל תיקון מספר 7 לחוק חינוך מיוחד, הידוע בשם "פרק השילוב". אמנם, לפני חקיקת החוק כבר שולבו ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה (להלן: תלמידים משולבים), ...

לקרוא את העולם – הזדמנות שנייה בלימוד קריאה: השפעתה של תכנית התערבות אוריינית על מיומנות הקריאה ומתוך כך, איכות החיים של בוגרים עם מגבלה קוגניטיבית

מק"ט 49 | מחברים נוספים: אביבית שינגרוס, ד"ר מיכל שני
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה עוסק בחשיבות מתן הזדמנות שנייה לאנשים בוגרים בעלי מגבלה קוגניטיבית, ברכישת מיומנויות אורייניות, למען הגדלת הסיכויים לשילובם בחברה. מטרת המחקר הינה ...

דימוי עצמי ושביעות רצון מעבודה בקרב נשים וגברים בעלי לקות אינטלקטואלית בתעסוקה מוגנת

מק"ט 588 | מנחים: ד"ר דורית סגל-אנגלצ'ין, ד"ר אורלי שריד
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקרים קודמים, בהם נבחנו הבדלי מגדר בדימוי עצמי ובשביעות רצון מתעסוקה, נמצא כי קיימים הבדלים משמעותיים בין נשים לגברים ...

מציג 10 תוצאות מתוך 326