×

היבטים בתקשורת בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית – חוברת העשרה

לוי-ורד, ע’ (עורכת, 2023). היבטים בתקשורת בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית – חוברת העשרה מקצועית. יחידת ‘מכלול’, קרן שלם. החוברת הופקה בשפה העברית ובשפה הערבית.


עבור בני האדם לתקשר עם הסביבה אנושי בסיסי.

תקשורת מתאימה ויעילה הינה חשובה בחיי היום- של כל אדם, בין בהיוםיותה יכולה להיות אוטונומיה, עצמאות, פעיל ויכולת להתנהל בצורה שוויונית.

מכאן יש להבין את חשיבותה של תקשורת עבור אנשים עם מוגבלות שכלית, בהיותה משפיעה הלכה למעשה על הכלל בה, ליצור קשרים עם בני אדם אחרים. ברורה ויעילה יכולה לעזור למקבלי שירות, ליצור ולקיים שיתופי פעולה, להביע רצונות, מחשבות, רגשות ופונקציות פונקציה את התמיכה המתאימה. צוותים הנותנים שירותים עם מוגבלות שכלית נמצאים בחזית הראשונה הם הראשונים שצריכים לדעת איך לתקשר עם מקבלי שירות שהם עובדים איתם.

אנו רואות וחשיבות רבה בהעשרתים דריכים במסגרות, על מנת שיוכלו לתת את השירות המיטבי למקבלי שירות, זאת באמצעות מתן כלים ללמידה והתפתחות. מינהל מוגבלויות שבמשרד הרווחה וקרן שלם מחויבים לנושא זה ועושים פעולות רבות על מנת להרחיב את הידע והכלים העומדים לרשותם.

החוברת שלפניכם מציגה עושר רב של מאמרים קצרים העוסקים בתקשורת מיטבית עם האדם עם מוגבלות שכלית. החוברת מצטרפת לארבע חוברות קודמות שמטרתן לתת מידע מקצועי ויישומי למדריכים במסגרות.

לכבוד החוברת הזו אף צולם סרטון שמציג מעגל שיח של מקבלי שירות סביב נושא והשיחה, כפי שהם רואים אותה.

אנו מאחלות קריאה נעימה ומעשירה,

 

להורדת החוברת בשפה העברית

להורדת החוברת בשפה הערבית>>

לסרטון כשמקשיבים – שאלות ותשובות בנושא שיחה עם אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, לחץ כאן>>

 

שרון גנות אדוה אהודה גמליאל
מנהלת ידע ומחקר             מנהלת תחום מומחיות בסוגי מוגבלות
קרן שלם

שירות רש”ט, אגף הערכה,

הכרה ותכניות, מינהל מוגבלויות, משרד

הרווחה והביטחון החברתי

 

 

פריטים קשורים