×
מציג 10 תוצאות מתוך 100

אוגדן מאמרים בנושא שוויון והשתלבות של אנשים עם מוגבלות

תוצרי התוכנית להשתלבות ילדים ונוער עם מוגבלות בתנועות נוער
תחום שילוב חניכים עם מוגבלות בתנועות הנוער הופך בשנים האחרונות לעובדה קיימת, כאשר בכל התנועות משתתפים באופן פעיל חניכים עם מוגבלות. בכל תנועות הנוער פועלים בעלי התפקידים השונים ללמידה מתמדת והתמקצעות, ...

התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים עם תסמונת דאון בזיקה לשלושה נתיבים: לקוי, יציב או מתמשך (מפצה) ותרומת גורמים אנדוגניים ואקסוגניים למדדים אלה

מק"ט 628| מנחה: פרופ' חפציבה ליפשיץ
 עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרות המחקר היו: א. בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים עם תסמונת דאון (IQ = 50-70), בארבע ...

"לילך" – הנגשת תכנים בנושא בריאות האישה לנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

סביבת "לילך", שפותחה עבור קרן שלם והאגף לטיפול באדם עם מש"ה במשרד העבודה והרווחה, נועדה להסביר לנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מיהו רופא הנשים וכיצד מתנהלות הבדיקות השגרתיות בחדר הטיפולים ...

הפעלת מסגרוֹת יוֹם-שׁהוּת-ארוֹך לילדים ובני נוער עם מוּגבּלוּת שכלית-התפתחוּתית אוגדן הדרכה

נכון לשנת 2016, כ-4,000 ילדים ובני נוער מקבלים שירות יוֹם-שׁהוּת-ארוֹך במסגרת השירות לטיפול בקהילה באגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. השירות כולל 135 מסגרות בכל הארץ - טיפוליות וסיעודיות. בנוסף, ...

סוגיות עכשוויות בשילוב של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בישראל : אסופת מחקרים

שונית רייטר, עירית קופפרברג, יצחק גילת (עורכים), 2017
הספר הינו אסופת מחקרים חדשים המציגים היבטים שונים הנוגעים לעולמם של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. כל המחקרים עוסקים במושגים שילוב והכלה. הספר פונה לקהל יעד של חוקרים ושל אנשי ...

מחקר אורך חדשני וייחודי – החיים בקהילה בעיני אנשים עם מוגבלות שכלית

מחקרה של קרן שלם בשיתוף קונסורציום חוקרים מומחים בישראל בתחום המוגבלות השכלית.
 צעירים עם מוגבלות שכלית בגיל ההתבגרות ,עומדים בפני שינויים, ואתגרים המעוררים חרדות שלהם ושל בני משפחתם, כמו כל צעיר בן גילם ואף יותר. המעבר ההתפתחותי מגיל ההתבגרות לבגרות צעירה הוא ...

הזכות לשילוב בחינוך, מזרח לעומת מערב ירושלים | ד"ר תום גומפל

מפגש שני בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 7.12.16, והועבר על ידי ד"ר תום גומפל, מרצה בכיר בביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית. המפגש עסק בנושא "הזכות ...

׳כנפיים של קרמבו׳ מודל שילוב – מתפיסה חינוכית לגישה מקצועית

מחברים נוספים : מירב בועז, מירב זייגר קובר
בארגון החברתי חינוכי ״כנפיים של קרמבו״ המושג שילוב הינו עמוד תווך בהקמת התנועה והזרז -המרכזי לפעילותה. הגדרות שונות מתייחסות לשילוב בהקשר של הכלת אדם עם מוגבלויות מילוי אחר זכותו של ...

נתיבי התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בתקופת ההתבגרות והבגרות בקרב בעלי מגבלה שכלית – בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה – שלושה נתיבים אפשריים: לקוי, מקביל או מתמשך

מק"ט 615 | בהנחיית: פרופ' חפציבה ליפשיץ, פרופ' אלי וקיל
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.   מטרת המחקר היתה בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה (קריסטלית ופלואידית), והזיכרון (זיכרון עבודה וזיכרון אפיזודי) בקרב בעלי מוגבלות שכלית ...

מציג 10 תוצאות מתוך 100
דילוג לתוכן