מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.
קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות אותם. במחקר הנוכחי נבחנו שיעורי האלימות בבית הספר, ונכונות תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קלה-בינונית הלומדים בבתי הספר של החינוך המיוחד לפנות לעזרה. מממצאי המחקר עולה כי שיעור התלמידים שנפלו קורבן לאלימות הוא גבוה מאוד וכי למעלה ממחצית מכלל מי שנפלו קורבן לאלימות בבית הספר לא פנו או דיווחו על הבעיה לאף גורם בבית הספר. מבין גורמי העזרה, מחנכות הכיתות הן המועדפות ביותר. עוד נמצא כי הקשר עם גורמי העזרה ומידת זמינותם מהווה גורם חשוב בהסבר הנכונות לפנות לעזרה.
פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר
פריטים קשורים
תרומתם של מאפיינים הוריים ומשפחתיים להסתגלות של אחאים לילד עם מוגבלות בחברה החרדית בישראל
The Contribution of Parental and Familial Characteristics to Adjustment of Siblings to Child with a Disability in Orthodox Community in Israel
הורות עם מוגבלות בראי המשפט הישראלי: ניתוח עומק של פסיקה בנושא הורים עם מוגבלויות בישראל
Parenting with Disabilities in the Light of Israeli Law: An In-Depth Analysis of Case Law Regarding Parents with Disabilities in Israel
'Keshet' Grant Evaluation Findings
תאריך: 28/09/2025
|
מוסד: Michlol - the Evaluation and Measurement Unit of the Shalem Fund
|
המחבר: Adi Levi Vered
מודל עבודה "שירות ממוקד אדם בטיפולים דנטליים לאנשים עם מוגבלות" מטעם בית איזי שפירא – הערכה איכותנית לבחינת ההשפעה של המודל מנקודת המבט של צוות המרפאה והורים/מלווים של מקבלי שירות עם מש"ה
Beit Issie Shapiro’s “Person-Centered Dental Care for Individuals with Disabilities” practice model: a qualitative evaluation of the model’s impact from the perspectives of clinic staff and parents/caregivers of service users with intellectual and developmental disabilities (IDD)
Can video prompting be used to teach employment skills to older adults with moderate-to-moderate-severe intellectual developmental disabilities? האם ניתן להשתמש בהנחיות ווידאו בכדי ללמד אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמה בינונית ובינונית-נמוכה מיומנויות תעסוקה?
תגיות לפריט זה: היבטים קוגניטיביים | טכנולוגיה מסייעת | מזדקנים | מטפלים וצוות | מעונות פנימייה | מש"ה בינוני - קשה (טיפוליים) | מש"ה קל-בינוני (אימוניים) | תעסוקה
להמשך קריאה >
موضوع البحث: التعلّم باستخدام كتاب رقمي ميسَّر مبني على نموذج التصميم الشامل للتعلّم (UDL) لدى مراهقين وبالغين ذوي محدودية ذهنية تطورية