×

הערכת תרומת מיזמי קרן שלם בתקופת סגר הקורונה הראשון (שחל בחודשים מרץ- מאי 2020)

מק"ט 890-236-2020| מחברים נוספים: נגה חן

מחקר הערכה זה נעשה ע”י מכלול- יח’ הערכה ומחקר של קרן שלם.
מרץ- אפריל 2020, עם התפשטותה של מגפת הקורונה בישראל וכניסת אזרחי המדינה לסגר הראשון בביתם, הוציאה קרן שלם לפועל מספר יוזמות על מנת לעזור למשפחות המתמודדות עם קרוב משפחה בעלות מוגבלות שונות (מש”ה או מוגבלויות נוספות) וכן על מנת לתת לאנשי המקצוע מהתחום וללוותם למשפחות זו. היוזמות שיצאו לפועל והוער על ידי ‘כלול’- יחידת הערכה ומחקר של קרן שלם, בדרכים שונות הנן:
1. ‘מענק עידוד לתקופת הבידוד’- מענק כספי למקומות מקומיים לטובת ציוד פנאי למשפחות של אנשים עם מוגבלות, הועבר ל-230 מקומיות מקומיות. אשר נענו לקול הקורא שהפיצה קרן שלם.
2. הרצאות מקוונות בנושא התנהגות מאתגרת- קיום הרצאות מקוונות בשני נושאים למקצועות משפחות ואנשי מקצוע- ‘יציאה מקו העימות’ ו-‘התחרויות עם התנהגות מאתגרת בימי קורונה בשיטת התערבות מכילה- מודל המיכל’.
3. פתיחת קבוצת WhatsApp לאנשי מקצוע בתחום המש”ה- זאת במטרה להעביר מסרים רלוונטיים לתקופת הסגר בצורה מהירה ואפקטיבית. בקבוצה של 140 חברים.
4. הקמת אתר אינטרנט “שלם בשבילכם” עבור אנשים עם מוגבלויות- אתר אינטרנט ייחודי אשר הוקם הודות לתרומת חברת ‘ או-אם-2’ ונבנה בסיוע חברת ‘עידן בר’. האתר נגיש עבור אוכלוסיית האנשים עם מש”ה ובו רוכזו תכנים שנאספו מרחבי הרשת בשפה פשוטה.

 


פריטים קשורים