מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.
קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות אותם. במחקר הנוכחי נבחנו שיעורי האלימות בבית הספר, ונכונות תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קלה-בינונית הלומדים בבתי הספר של החינוך המיוחד לפנות לעזרה. מממצאי המחקר עולה כי שיעור התלמידים שנפלו קורבן לאלימות הוא גבוה מאוד וכי למעלה ממחצית מכלל מי שנפלו קורבן לאלימות בבית הספר לא פנו או דיווחו על הבעיה לאף גורם בבית הספר. מבין גורמי העזרה, מחנכות הכיתות הן המועדפות ביותר. עוד נמצא כי הקשר עם גורמי העזרה ומידת זמינותם מהווה גורם חשוב בהסבר הנכונות לפנות לעזרה.
פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר
פריטים קשורים
Examining Communicative Intentions in Children with Developmental Delay or Intellectual Disability: A Comparison with Typically Developing Peers Matched by Developmental or Chronological Age
מאמאנט – הרבה מעבר לרשת: תוכנית התערבות לקידום בריאות בקרב נשים בגילאי 53-21 עם מוגבלות שכלית התפתחותית
אפיון הכוונות התקשורתיות אשר מופקות על ידי ילדים עם איחור התפתחותי או מוגבלות שכלית התפתחותית בהשוואה לילדים שהתפתחותם טיפוסית אשר שווים להם בגיל התפתחותי או בגיל כרונולוגי
“Mamanet” – Far Beyond the Network: Intervention Program to Promote Health among Women Aged 21-53 with an Intellectual and Developmental Disabilities
בריאות הפה לילדים עם צרכים מיוחדים בישראל “Bringing Oral Care to Children with Special Needs in Israel”
ה”מה” וה”איך” של תקשורת, ערוצים חדשים לשילוב בוגרים עם מש”ה: תפיסת רגשות בערוצים מילוליים ופרוסודיים בשפה דבורה
The “What” and “How” of Communication, New Channels for Integrating Adults with Intellectual Disabilities: Processing of Emotions in lexical and Prosodic Channels in Spoken Language