"כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע" (סעדי)
קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.
עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.
החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.
חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.
בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.
בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.
** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – "פיגור שכלי ", הכוונה היא למוגבלות שכלית התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)
למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]
במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.
המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.
הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.
ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל: [email protected] תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.
חקירת תפקידה של המציאות המדומה עבור בוגרים צעירים עם מגבלות
מטפלים ומדריכים במסגרות דיור, תעסוקה מוגנת, ויום שהות ארוך לאנשים עם פיגור שכלי: תפיסות תפקיד ושביעות רצון מהעבודה
מק"ט 5 | מחברים נוספים: דליה מנדלר
בני נוער עם נכות התפתחותית – פיגור שכלי גבולי וקל והתנסויותיהם במצבי פגיעה וניצול- השוואה לבני נוער רגילים ללא נכות
מק"ט 529 | מנחה : פרופ' שונית רייטר
השפעת מערכת התמיכה הבלתי פורמלית על הזדקנות מוצלחת של אנשים עם פיגור שכלי
מק"ט 527 | מנחה : ד"ר אילנה דובדבני
מגדר האח הבריא, סגנון התמודדות שיתופית של ההורים, הערכה עצמית וקבלה של אחאים בריאים את אחיהם בעלי פיגור שכלי
מק"ט 526 | מנחה : פרופ' שלמה כץ
יישום החלטות ועדות האבחון של האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי – כיצד הוא קשור למאפייני העובד הסוציאלי ולמאפייני האדם עם הפיגור השכלי ומשפחתו
מק"ט 522 | מנחה : דר' חיה שוורץ
הקשר שבין הרכב ההנהלה בארגון וולונטרי למידת הלחץ, השליטה בקבלת החלטות והקונפליקט התפקידי של העובדים
מק"ט 516 | מנחה : ד"ר אהרון יורק
מחקר אפידמיולוגי ארוך טווח על תפקודם והישגיהם של ילדים שטופלו במכון להתפתחות הילד ת"א-יפו בתחומי הרפואה, חינוך, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית בין השנים 1994-1975
מק"ט 8 | מחברים נוספים: רחל יפעת, יעל לייטנר, רונית מסטרמן, גבי גילטז ואחרים
מעמדו של אדם עם פיגור שכלי במפעל מוגנים רבי נכויות
מק"ט 6 | מחברים נוספים: רות נאור
הקשר בין מסגרת מגורים, סוג תעסוקה ותפיסת שליטה לבין דפוסי פעילות פנאי של בוגרים עם פיגור שכלי בקהילה
מק"ט 531 | מנחים : ד"ר מרים ברזון, פרופ' מאיר טייכמן