×
מציג 10 תוצאות מתוך 132

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר יסודיים: מעקב אחר יישום “פרק השילוב” בחוק חינוך מיוחד

מחברים נוספים : אלן מילשטיין, מירב מרום
בסוף שנת 2002 התקבל תיקון מספר 7 לחוק חינוך מיוחד, הידוע בשם "פרק השילוב". אמנם, לפני חקיקת החוק כבר שולבו ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה (להלן: תלמידים משולבים), ...

יישום מיטבי – איתור אוכלוסיית יעד, הערכת צרכים וידע נוכחי, הפעלת תוכנית התערבות ראשונית והערכת תוצאות – אוכלוסיית מבחן, תסמונת רט

מק"ט 43 | מחברים נוספים: ברוריה גדעוני בן זאב, יואב מריק
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. תסמונת רט הנה תסמונת גנטית הפוגעת בעיקר בנשים. לאור הצרכים הרפואיים המורכבים של אוכלוסייה זו, חשוב לאתר נשים אלו על מנת שיוכלו להיכנס ...

לקרוא את העולם – הזדמנות שנייה בלימוד קריאה: השפעתה של תכנית התערבות אוריינית על מיומנות הקריאה ומתוך כך, איכות החיים של בוגרים עם מגבלה קוגניטיבית

מק"ט 49 | מחברים נוספים: אביבית שינגרוס, ד"ר מיכל שני
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה עוסק בחשיבות מתן הזדמנות שנייה לאנשים בוגרים בעלי מגבלה קוגניטיבית, ברכישת מיומנויות אורייניות, למען הגדלת הסיכויים לשילובם בחברה. מטרת המחקר הינה ...

ליקויים בתפקוד הרפלקס האוקולו-מוטורי ובשיווי משקל בקרב ילדים ונערים עם פיגור שכלי קל ובינוני

מק"ט 57 | מחברים נוספים: איציק מלצר, עוז צור, איילת רונן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. התפתחות הרפלקס הוסטיבולו-אוקולומוטורי (VOR) הוא תהליך המתחיל מיד לאחר הלידה ונמשך לאורך שנים ומושפע מגירויים חיצוניים ואינטראקציה עם מערכות ביולוגיות שונות. התפתחות הרפלקס ...

טיפוח נחישות עצמית בקרב תלמידים עם ליקויים קוגניטיביים באמצעות למידה בקהילות לומדים

מק"ט 544 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעתה של הלמידה בקהילות לומדים לפי מודל מעגל ההפנמה על הטיפוח של נחישות עצמית ...

תכנית מעבר להכנה לחיי עבודה לתלמידים עם מוגבלות שכלית הלומדים בחינוך מיוחד

מק"ט 562 | מנחים: ד"ר דליה זק"ש, פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במסגרת המחקר נבנה מודל תיאורטי להכנה לעבודה ונכתבה תוכנית התערבות מפורטת העוסקת בהכנה לחיי עבודה. מטרת המחקר לבחון את ...

Comparison of the Effects of Static Picture and Video Prompting on Completion Of Cooking Related Tasks by Students with Moderate Intellectual Disabilities

השוואת מודלים: השפעת תמונה ויזואלית אל מול שידור וידאו על ביצוע והשלמת משימת בישול בקרב סטודנטים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית
במחקר הנוכחי החוקרים בדקו את ההשפעה של תמונות סטטיות לעומת סרטוני הדרכה על ביצוע מטלות בישול בקרב 6 מתבגרים עם מש"ה בינונית. נמצא כי שתי צורות ההוראה שיפרו את הביצוע ...

אפיוני קריאה ומטלות תלויות קריאה בקרב צעירים עם פיגור שכלי ממקור לא ידוע ובקרב בעלי תסמונת דאון

מק"ט 27
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר עוסק בקריאת מילים ויכולות נלוות אצל בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) ממקור לא ידוע ואצל בעלי תסמונת דאון. מטרתו העיקרית הייתה ללמוד ...

תלמידים עם לקויות קוגניטיביות באוניברסיטה: קורס העשרה לימודית באזרחות והכנה לחיים בקהילה, באמצעות לימודי מחשב באוניברסיטת חיפה

מק"ט 28 | מחברים נוספים : טלי ברקוביץ, נירית קרני וייזר
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. העבודה הנוכחית מציגה את היתרונות של קורס באזרחות פעילה, המבוסס על מחשבים, שנערך באוניברסיטת חיפה לתלמידים עם ליקויים אינטלקטואליים. הקורס התבסס על אימון ...

קוגניציה חברתית ומיומנויות חברתיות בקרב ילדים עם תסמונות ווליאמס וחל”פ

מק"ט 32 | מנחים: פרופ' רות פלדמן, פרופ' גיל דיזנדרוק, ד"ר רוני גבע
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר הנוכחי מתמקד בבחינה אינטגרטיבית ומקיפה של הכישורים החברתיים בילדים ומתבגרים, הלוקים באחת משתי תסמונות גנטיות נדירות: תסמונת ויליאמס (ת"ו) ותסמונת חיך-לב-פנים (חל"פ). ...

מציג 10 תוצאות מתוך 132