×
מציג 10 תוצאות מתוך 132

הפרופיל המורפו-תחבירי של ילדים ומתבגרים עם תסמונת דאון בהשוואה לילדים ומתבגרים מאוכלוסיות אחרות

מק"ט 36 | מחברים נוספים: יוליה רזניק, ורדה סובלמן רוזנטל
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. אחת הבעיות הקשות ביותר של הלוקים בתסמונת דאון היא בעיית התפתחות מיומנויות התקשורת והשפה. לשפה העברית מאפיינים ייחודיים. מחקר זה בדק, לראשונה, את ...

מיפוי הקושי ותהליכי החשיבה בפתרון אנלוגיות פרספטואליות וקונספטואליות באמצעות אבחון דינאמי בקרב מתבגרים ומבוגרים בעלי פיגור שכלי

מק"ט 546 | מנחים: ד"ר חפציבה ליפשיץ, ד"ר יצחק וייס
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר העיקרית הייתה להתחקות אחר תהלכי החשיבה והקשיים של בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) בבואם לפתור אנלוגיות קונספטואליות ...

אבחון מובנה של הפרעות פסיכיאטריות והתנהגויות אבנורמליות בקרב מתבגרים הלוקים בפיגור שכלי קל ובינוני

מק"ט 9 | מחברים נוספים: אלן אפטר
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר העריך באופן מובנה את השכיחות של הפרעות פסיכיאטריות במתבגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) קל-בינוני בישראל. דגש מיוחד הושם לאבחון הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית, ...

הסתמנות אוטיזם ותחלואה נוירו-פסיכיאטרית בחולי תסמונת ה-X השביר ובאחאים

מק"ט 17 | מחברים נוספים: ליאת ריס לבבי, יעל קסנר ברוך
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. תסמונת ה-X השביר (Fragile X syndrome) הינה הגורם השכיח ביותר, הידוע כיום, להורשה של מוגבלות שכלית התפתחותית. מטרות מחקר זה הינן: אפיון תחלואה ...

מערכת מותקנת על הליכון חשמלי לניטור התפתחות הליכה בפעוטות עם תסמונת דאון

מק"ט 20 | מחברים נוספים: עמית גפן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. לפעוטות עם תסמונת דאון, דפוס שונה בהתפתחות ההליכה בשלב מוקדם בגיל הילדות. ניתן להתאמן באמצעות הליכון חשמלי, כדי לקדם השגת יעדים מוטוריים אצל ...

שיפור תפיסת רצף זמן בקרב ילדים עם פיגור שכלי בינוני באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה

מק"ט 21 | מחברים נוספים: סיגל עדן, מיכל בצר
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר עוסק בתפיסת הזמן, ומתמקד בשיפור תפיסת רצף הזמן אצל ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה). תוכנית ההתערבות התבססה על טכנולוגית המציאות המדומה ...

אפיוני קריאה ומטלות תלויות קריאה בקרב צעירים בעלי פיגור שכלי ממקור לא ידוע

מק"ט 545 | מנחה: פרופ' יונתה לוי
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר בנושא ליקויי קריאה התמקד בעבר באוכלוסיית הדיסלקטיים, שהם בעלי אינטליגנציה תקינה בדרך-כלל הסובלים מליקוי ספציפי בקריאה. המחקר הנוכחי ...

בדיקת הקשר בין אווירה משפחתית, קוהרנטיות ותקווה הורית להשתתפותם של ילדים ומתבגרים עם פיגור שכלי בגילי 21-10

מק"ט 558 | מנחים: ד"ר אורית ברט, ד"ר נאוה רצון, פרופ' מלכה מרגלית
 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המטרה הראשונית בהתערבות טיפולית באמצעות ריפוי בעיסוק היא להפחית מוגבלות ולעודד תפקוד על מנת לקדם השתתפות. מטרת המחקר הנוכחי ...

שילובים – מדריך לצוות החינוכי המשלב תלמידים בעלי לקויות משמעותיות בחינוך הרגיל

חוק החינוך מיוחד מחייב שילובם של ילדים עם מוגבלויות שונות במסגרת מערכות החינוך הרגילות. החל משנת הלימודים תשס"ד החל תהליך השילוב בכל בתי הספר בארץ. מטרתה של חוברת זו  לסייע ...

תרומתם של הערכה עצמית, רמת הדיפרנציאציה של העצמי, תפיסת הדחק במשפחה ותפיסת הטיפול הדיפרנציאלי של ההורים לצמיחה אישית בקרב אחאים לילדים עם או ללא פיגור שכלי

מק"ט 532 | בהנחיית : ד"ר ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק האם קיימים הבדלים בין אחים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) לבין אחים לילדים ...

מציג 10 תוצאות מתוך 132