×
מציג 10 תוצאות מתוך 303

“כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע” (סעדי)

קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.

 עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.

החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.

חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.

בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.

בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.

** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – “פיגור שכלי “, הכוונה היא למוגבלות שכלית  התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)

 למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]


במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.

המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.

הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.

ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל:  [email protected]  תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.

 


 

התערבות באכילה בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במסגרות בקהילה

מק"ט 890-112-2018 | מחברים נוספים : אלה בין, גילה טובול לביא, עינת גל,דורין פלטיאל
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. אוניברסיטת חיפה והקריה האקדמית אונו בשיתוף קרן שלם ומשרד הרווחה והבטחון החברתי גייסו משתתפים לפרויקט יישומי ייחודי, וראשון בתחומו בתחום התערבות באכילה בקרב מבוגרים ...

הערכת סדנה פרונטלית מקצועית בנושא וידאו-מודלינג – עבור אנשי מקצוע בתחום המוגבלויות

מק"ט 890-670-2022
מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. הערכה זו מציגה את תוצאות המשוב המקוון שהועברה למשתתפי סדנה פרונטלית בנושא כלי הוי-גו'ב (וידאו מודלינג) שניתנה לאנשי ...

החיים בהסדר האפוטרופסות של קרובי משפחה, כפי שנתפסים על ידי אנשים עם מוגבלות ואפוטרופסיהם: יחסי גומלין בקבלת החלטות, תפיסת “היות אדם” (personhood) והגדרה עצמית

מק"ט 890-186-2019 | מנחה: פרופ' אריה רימרמן
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. המחקר בוחן את תפיסות וחוויות של אנשים עם מוגבלות שמונה להם אפוטרופוס בן משפחה ושל האפוטרופוסים עצמם בנוגע להסדר האפוטרופסות, לקבלת החלטות, להגדרה עצמית ...

הטמעת תכנית “תראו אותי!” במסגרות לאנשים עם מש”ה

מק"ט 890-260-2020
מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. מחקר הערכה זה בוחן את הטמעת תכנית "תראו אותי!" במסגרות לאנשים עם מש"ה לאורך זמן. תכנית "תראו אותי" ...

לקרוא מחוץ לקופסא: עיצוב קופסת בריחה להוראת קריאה לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 890-325-2020
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. אוריינות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) היא אחת היכולות החשובות המובילות לעצמאות. כמות המחקרים העוסקים בהוראת הקריאה לתלמידים עם מש"ה מצומצמת וקיימות ...

אתיקה מחקרית: לקראת פיתוח עקרונות מקצועיים וקווים מנחים לעריכת מחקרים בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 890-182-2019 | מחברים נוספים : תהילה רפטר עוזרי
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. ממצאי המחקר העלו כי שיתוף אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במחקרים מעלה דילמות אתיות מורכבות ייחודיות בקרב קבוצות המחקר השונות. חוסר הסכמה ופער בגישות ...

תפיסת המוגבלות וחוויית ההורות בקרב אימהות לילד עם מוגבלות בחברה החרדית

מק"ט 890-189-2019| בהנחיית : פרופ׳ שירלי ורנר
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר הנוכחי בחן את תפיסותיהן של אימהות חרדיות לילד עם מוגבלות אודות המוגבלות, כמו גם את חוויית האימהות שלהן. ...

הגדרה עצמית ואוטונומיה בקבלת החלטות של מתבגרים עם מוגבלות

מק"ט 890-109-2018| בהנחיית : פרופ׳ שירלי ורנר
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מחקר זה בחן הגדרה עצמית ואוטונומיה בקבלת החלטות של מתבגרים עם מוגבלות. החלק הכמותי השווה בין תפיסותיהם של מתבגרים ...

עולמם הריגשי-חברתי של מתבגרים עם מש”ה: מחקר אורך מילדות לגיל ההתבגרות

מק"ט 890-238-2020| מחברים נוספים : רינת פניגר שאל
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. המחקר הנוכחי הינו מחקר אורך אשר עקב אחר ילדים שהשתתפו ביחד עם אימהותיהם במחקר שנערך לפני כשלוש עשרה שנים ובחן את הקשרים בין מאפייני ...

“נדרש כפר שלם לגדל ילד” מיקוד בצוות: תפיסת צוות חינוך מיוחד את השותפות עם הורים

מק"ט 890-71-2018| בהנחיית : פרופ׳ אורי רסובסקי וד"ר תמר זילברג
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר הנוכחי בחן את נקודת המבט החסרה בספרות של צוות החינוך המיוחד בפרדיגמת השותפות עם הורים. במחקר לקחו חלק ...

מציג 10 תוצאות מתוך 303