×
מציג 10 תוצאות מתוך 70

קבוצות צמי”ד בצופים, לילדים עם צרכים מיוחדים

מק"ט 580 | מנחה : ד"ר מיכל אליגון
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. עבודה זו תתמקד בבחינה של תרומת משתנים ברמת הפרט והקהילה, להסבר הבדלים בהסתגלותם החברתית- רגשית של ילדים עם צרכים ...

הקשר בין תובנה אימהית לעולם הפנימי של הילד, רגישות אימהית, והתקשרות: המקרה של ילדים עם לקות אינטלקטואלית

מק"ט 33
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. הספרות בפסיכולוגיה התפתחותית מניחה, שתובנה אימהית כלפי עולמו הפנימי של הילד, הינה התשתית הנדרשת להתנהגות אימהית רגישה, והבסיס להתקשרות בטוחה בין הילד לאמו. ...

לקרוא את העולם – הזדמנות שנייה בלימוד קריאה: השפעתה של תכנית התערבות אוריינית על מיומנות הקריאה ומתוך כך, איכות החיים של בוגרים עם מגבלה קוגניטיבית

מק"ט 49 | מחברים נוספים: אביבית שינגרוס, ד"ר מיכל שני
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה עוסק בחשיבות מתן הזדמנות שנייה לאנשים בוגרים בעלי מגבלה קוגניטיבית, ברכישת מיומנויות אורייניות, למען הגדלת הסיכויים לשילובם בחברה. מטרת המחקר הינה ...

הדרכת שותפי תקשורת של אנשים עם מוגבלויות שכליות וצרכים תקשורתיים מורכבים

מק"ט 53
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. תקשורת, ללא תלות באופן בו היא מתבצעת, הופכת להיות בעלת ערך, רק כשנעשה בה שימוש לשם אינטראקציות של בני אדם עם זולתם. המחקר ...

השלמה של אימהות עם האבחון של ילדיהן עם פיגור – הקשר עם התנהגות אימהית והתקשרות של הילד

מק"ט 549 | חוקרים נוספים: פרופ' דוד אופנהיים
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשלמה של אימהות עם ההרגשות ועם המחשבות הנלוות לאבחנה של ילדן כבעל לקות ...

תפיסות אנשי צוות את השימוש במחשבי תקשורת אצל בוגרים עם מוגבלויות התפתחותיות

מק"ט 573 | מנחים: ד"ר דליה זק"ש, ד"ר טל לבל
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר היא לבחון תפיסות של צוות רב-מקצועי לגבי השימוש במחשבי תקשורת אצל בוגרים עם מוגבלויות התפתחותיות, תוך התמקדות ...

קוגניציה חברתית ומיומנויות חברתיות בקרב ילדים עם תסמונות ווליאמס וחל”פ

מק"ט 32 | מנחים: פרופ' רות פלדמן, פרופ' גיל דיזנדרוק, ד"ר רוני גבע
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר הנוכחי מתמקד בבחינה אינטגרטיבית ומקיפה של הכישורים החברתיים בילדים ומתבגרים, הלוקים באחת משתי תסמונות גנטיות נדירות: תסמונת ויליאמס (ת"ו) ותסמונת חיך-לב-פנים (חל"פ). ...

הפרופיל המורפו-תחבירי של ילדים ומתבגרים עם תסמונת דאון בהשוואה לילדים ומתבגרים מאוכלוסיות אחרות

מק"ט 36 | מחברים נוספים: יוליה רזניק, ורדה סובלמן רוזנטל
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. אחת הבעיות הקשות ביותר של הלוקים בתסמונת דאון היא בעיית התפתחות מיומנויות התקשורת והשפה. לשפה העברית מאפיינים ייחודיים. מחקר זה בדק, לראשונה, את ...

איכות הלמידה המתווכת באינטראקציה בין אחאים בוגרים ואחאים צעירים עם או בלי פיגור שכלי : השפעות תיווך האם ויחסי אחאים

מק"ט 551 | מנחים: פרופ' דוד צוריאל
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר הנוכחי נעשה ניסיון לבחון את אופייה ואיכותה של האינטראקציה התיווכית המתקיימת בין אחאים בוגרים ואחאים צעירים עם מוגבלות ...

Depression in Adults With Mild Intellectual Disability: Role of Stress, Attributions, and Coping

 החוויה המלחיצה של אינטראקציות חברתיות, ייחוסים סיבתיים שליליים, ושימוש במאמצי התמודדות הסתגלותיים, כולם תורמים לשמירה על דיכאון לאורך הזמן באוכלוסייה הכללית. מחקר זה מבקש לבדוק האם חוויה דומה מתרחשת בקרב ...

מציג 10 תוצאות מתוך 70