×
מציג 10 תוצאות מתוך 45

השכלה עושה את ההבדל, העדפות תעסוקתיות בקרב צעירים עם מוגבלות פיזית

מחברים נוספים : יפעת פארן, אורלי שריד
Education Makes the Difference: Work Preferences of Young Adults with Physical Disability רקע: הבנת העדפות תעסוקתיות בקרב צעירים עם מוגבלות פיזית (צעמ"פ)  יכולה לסייע בשילובם בזירה התעסוקתית ובכך לאפשר להם ...

מוגבלות שכלית והתפתחותית: משו”ה במקום מש”ה – מה יש במילים

מחברים נוספים : שגית ארבל אלון
המושג אדם עם מוגבלות שכלית והתפתחותית (developmental and Intellectual disability ) מיועד להגדרת מצבם של אנשים שאובחנו עם הפרעה נוירו־התפתחותית, שבה נצפו תפקוד אינטלקטואלי נמוך, איחור משמעותי או קושי משמעותי ברכישת ...

מדד ההכללה ה- 7 של אקים לשנת 2022 של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית

מחברים נוספים : נועה בן-שאול
בשנת 2013 אקים ישראל יזמה את פיתוחו של מדד הכללה (inclusion) של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית. מדד ההכללה בוחן במשך השנים את השינוי של עמדות הציבור ביחסו כלפי ...

עמדות כלפי הזדקנות (“גילנות”)

המאמר לקוח מתוך החוברת הזדקנות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, עמ' 19-20, קרן שלם, 2022  

אנחנו לא מיוחדים

WeThe15 היא תנועת הספורט הגדולה ביותר לזכויות האדם הגדולה ביותר. התנועה שואפת לשנות את חייהם של 1.2 מיליארד אנשים עם מוגבלות בעולם המייצגים 15% מאוכלוסיית העולם. התנועה הושקה במשחקים הפראלימפיים ...

גם לנו מגיעה הזדמנות שווה בעבודה

אורי בחור צעיר שמתמודד עם מוגבלות מוטורית. אורי עורך וידאו ובונה אתרי אינטרנט במקצועו. אורי מגיע לראיונות עבודה אך לא מתקבל לעבודה. צפו באחד מהראיונות שאורי עבר. האם אתם הייתם ...

גם לנו מגיע בית לגור בו

נדיר בחור עצמאי, רציני, עם עבודה מסודרת, מתנייד בכיסא גלגלים. כל מה שנדיר רוצה זה לשכור דירה נגישה, שבה יוכל להכנס למקלחת, לעבור את המשקוף של חדר השינה, ולהיכנס לבניין ...

סולידריות והבנת הצורך של הזולת

תראו מה שגיא עובר כל יום, למרות שהוא עצמאי, ועובד במרץ סביב השעון. בחיי היום יום הוא נתקל במכשולים בדרך לחדר האוכל, בגישה לרכב שבחניית הנכים ובעוד הרבה דברים קטנים ...

אני והחבר’ה? תלמידים עם מוגבלות ויחסים חברתיים בתוך הקהילה הבית ספרית

מתוך סדרת הסרטונים : קהילה (מוגבלת) אתגרים והזדמנויות ביצירת קהילה מכילה - סדרת מפגשים פתוחים תשפ"א
במפגש עסקנו באופן בו המרחב הבית ספרי מאפשר (או מעכב) לתלמידים עם מוגבלויות לפתח יחסים חברתיים משמעותיים עם תלמידים ללא מוגבלות כמו גם בינם לבין עצמם. במסגרת הדיון עסקנו בתפקיד ...

מציג 10 תוצאות מתוך 45