×
מציג 10 תוצאות מתוך 241

תחושת הצמיחה האישית והאושר הסובייקטיבי של אימהות לנוכח נכויות התפתחותיות שונות של ילדן – תרומתם של התקשרות, תמיכה חברתית ותחושות אשמה

מק"ט 570 | מנחה: ד"ר ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר הנוכחי נועד לבחון את קווי הדמיון והשוני בתחושת הצמיחה והאושר הסובייקטיבי ואת תרומת הדחק הכללי והספציפי, אוריינטציית ההתקשרות, ...

משפחות מיוחדות בישראל – נתונים נבחרים ליום המשפחה 2010

חוקרים נוספים : מאיה הורדיציאנו, אביעד פפרברג, רמי ברק. עריכה : לימור רובין
נתונים נבחרים על משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים במדינת ישראל לשנת 2010. הנתונים מציגים כי בישראל חיים כ- 310,000 ילדים עם צרכים מיוחדים המהווים 12.8% מכלל הילדים בישראל. כשני שלישים ...

Poverty transitions among families supporting a child with intellectual disability

מעבר לעוני בקרב משפחות עם ילדים בעלי מוגבלות שכלית
מעט מאוד ידוע על מוגבלות בילדים והאספקטים הדינמיים של עוני. במחקר הנוכחי נאספו נתונים במשך 12 חודשים בקרב 370 משפחות בהן אחד הילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, 1418 משפחות עם ...

תפיסות הורים לבוגרים עם לקויות קוגניטיביות במגזר הערבי את הדיור בקהילה

מק"ט 577 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבדוק את התפיסות, העמדות ודרכי ההתמודדות של הורים לבוגרים עם לקויות קוגניטיביות במגזר הערבי לגבי הוצאת ...

קוגניציה חברתית ומיומנויות חברתיות בקרב ילדים עם תסמונות ווליאמס וחל"פ

מק"ט 32 | מנחים: פרופ' רות פלדמן, פרופ' גיל דיזנדרוק, ד"ר רוני גבע
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר הנוכחי מתמקד בבחינה אינטגרטיבית ומקיפה של הכישורים החברתיים בילדים ומתבגרים, הלוקים באחת משתי תסמונות גנטיות נדירות: תסמונת ויליאמס (ת"ו) ותסמונת חיך-לב-פנים (חל"פ). ...

איכות הלמידה המתווכת באינטראקציה בין אחאים בוגרים ואחאים צעירים עם או בלי פיגור שכלי : השפעות תיווך האם ויחסי אחאים

מק"ט 551 | מנחים: פרופ' דוד צוריאל
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר הנוכחי נעשה ניסיון לבחון את אופייה ואיכותה של האינטראקציה התיווכית המתקיימת בין אחאים בוגרים ואחאים צעירים עם מוגבלות ...

מעורבות אימהות ערביות עם צאצאיהן הלוקים בפיגור שכלי לאחר השמה חוץ ביתית

מק"ט 566 | מנחה: פרופ' אריק רימרמן
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר נבדק הקשר בין המשתנים הסוציו-דמוגרפים של האם: גיל, מצב משפחתי, השכלה; של הצאצא: מין, גיל בעת ההשמה, משך ...

תפיסת הילד החריג במשפחה הבדואית והשפעתה על דימויה ותפקודה של היחידה המשפחתית

מק"ט 18 | מחברים נוספים: ורד סלונים נבו
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה עוסק בנושא המוגבלות השכלית התפתחותית (מש"ה) בקרב האוכלוסייה הבדואית בישראל. מטרתו הייתה ללמוד על חווית ההורות לילד בעל מש"ה, על דרכי ...

חזרה הביתה סידור חוץ-ביתי במוסד או במשפחה אומנת: קבלת החלטות של הורים לילודים עם חשד לפיגור שכלי

מק"ט 26 | מחברים נוספים : שרה-לי גלסר, נירית פסח, ורדה שטנגר
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. לידת ילד עם נכות התפתחותית מהווה אירוע טראומתי למשפחה ומעוררת שאלות ותגובות רגשיות קשות. המחקר מצביע על קיומה של הערכות מקצועית בביה"ח להתערבות ...

בדיקת הקשר בין מקום המגורים ותפיסת איכות החיים של בוגרים עם פיגור שכלי ומוגבלויות פיזיות קשות: השוואה בין תפיסת הבוגרים עצמם, בני משפחותיהם ומטפליהם

מק"ט 554 | מנחה: ד"ר שירה ילון חיימוביץ
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר נערכה השוואה ונבדק הקשר בין תפיסת איכות החיים של בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), ונכויות פיזיות קשות ...

מציג 10 תוצאות מתוך 241