×
מציג 10 תוצאות מתוך 47

טרילוגיה של תופעת המנהיגות באוכלוסייה בעלת מוגבלות שכלית: כישורים, סגנון מנהיגותי ויחסי הגומלין בין מנהיגים למונהגים

מק"ט 581 | מנחים : פרופ' חפציבה ליפשיץ, ד"ר יוסף קליין
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.  מן השדה עולה כי קיימת מנהיגות בלתי פורמלית בקרב בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה). מטרת המחקר, היתה לבדוק את ...

חקירה משפטית של אנשים עם מוגבלות שכלית המדווחים על התעללות פיזית ומינית

מק"ט 59
 מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית נמצאים בסיכון מוגבר להיות קורבנות של התעללות. המחקר הנוכחי בחן כיצד נחקרו אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, באיזו ...

השוואת דגמי ההשתתפות בפעילויות פנאי ותפיסת ההורים את הנגישות הסביבתית בין ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וילדים ללא מוגבלות

מק"ט 609 | מנחה : פרופ' בתיה אנגל יגר
 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת העל בריפוי בעיסוק הינה השתתפות האדם במארג החיים. מטרת המחקר הינה לאפיין את דגמי ההשתתפות ואת תפיסת ההורים ...

מניעים לפעילות גופנית בקרב ספורטאים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית המשתתפים בפעילות בארגון ספיישל אולימפיקס בהשוואה לספורטאים ללא מוגבלות

מק"ט 91 | מחברים נוספים: מלי עוז, שרון ברק
 מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית (מש"ה) פעילים פחות באופן משמעותי מעמיתיהם ללא מוגבלות, וזאת בעיקר עקב העדר מניעים לאתחול ולשימור של פעילות לאורך זמן. ...

פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר

מק"ט 85
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות ...

השפעת פעילות אתגרית על אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית וקשה ועל תפיסת הצוות את מסוגלותם של המשתתפים

מק"ט 103 | מחברים נוספים: חלי פרץ, שירה ורדי
מחקר זה נערך בסיועה של קרן שלם. המחקר נועד לבחון את השפעת הפעילות האתגרית על אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית עד קשה וכן לבחון את השפעת ההשתתפות בפעילות האתגרית ...

הקשר בין תפיסת איכות החיים של אנשים עם פיגור שכלי לבין מסגרת הדיור שלהם

מק"ט 579 | מנחה : פרופ' ריקי סויה
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבדוק את הקשר בין תפיסת איכות חייהם של אנשים מבוגרים עם מוגבלות שכלתי התפתחותית לבין ...

תרומת לימודי המשך באקדמיה לאוריינטציית עתיד, מסוגלות עצמית ואופטימיות בקרב אנשים עם לקויות קוגניטיביות: המקרה של כפר תקווה – דיור מוגן לבוגרים עם צרכים מיוחדים

מק"ט 584 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר היא לבדוק האם קיים קשר בין השתתפות בתכנית לימודי המשך ב'כפר תקווה' של אנשים עם לקויות קוגניטיביות ...

הקשר בין דפוסי סריקת עיניים לבין ליקויים בעיבוד מידע בפתרון בעיות אנאלוגיות קונספטואליות ופרספטואליות בקרב נבדקים בעלי פיגור שכלי בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה בעלי גיל שכלי זהה

מק"ט 24 | מחברים נוספים: דוד צוריאל, יצחק וייס, אלי וקיל, יוסי ארזואן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.  מטרת המחקר היא זיהוי תהליכי המיקוד והקשב ותהליכי החשיבה, כפי שהם מתבטאים בדפוסי סריקת עיניים (Eye Tracking), בעת פתרון בעיות אנלוגיות, קונספטואליות ופרספטואליות, ...

תפיסות הורים לבוגרים עם לקויות קוגניטיביות במגזר הערבי את הדיור בקהילה

מק"ט 577 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבדוק את התפיסות, העמדות ודרכי ההתמודדות של הורים לבוגרים עם לקויות קוגניטיביות במגזר הערבי לגבי הוצאת ...

מציג 10 תוצאות מתוך 47